Studine mevik Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg merker at prinsen begynner å bli stor og trenger mer aktivisering. Han maser stadig om oppmerksomhet og blir ikke fornøyd før jeg gjør noe med han. Han blir en solstråle så fort jeg setter meg ned på gulvet og leker med han eller hvis vi setter oss i sofaen med en bok. Får jo ikke gjort noen ting i løpet av dagen så lenge han maser sånn. Jeg tror det er litt seperasjonsangst inne i bildet også, men mest at han kjeder seg og trenger noe mer å bryne nøtta på. Er det flere som har det sånn?
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Lille knøttet her er også slik (snart 8 mnd). Han åler etter meg over alt. Småsutrer mye hvis jeg ikke gir han oppmerksomhet hele tiden. Jeg bruker mye av tiden når han er våken til å synge, leke og titte i bøker med han. Men så fort jeg skal prøve å gjøre noe annet, så småsutrer/maser han på meg. Står jeg f.eks på kjøkkenet og lager mat så åler han seg rundt beina på meg med en gang. Føler også at det er litt seperasjonsangst ute å går her.... Håper noen kan komme med noen ideer til hva som skal til for at han kan være litt på golvet uten konstant oppmerksomhet fra meg.
Lille tripsi Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har det også sånn, det som hjelper litt her er å "legge litt til rette". Når jeg lager middag så setter jeg hun i tripp trapp stolen med leker el noe å gnage på. Vasker klede så finn jeg noe hun kan halde o.l...og hun liker mye bedre når vi er rundt forbi i huset og gjør husarbeid o.l en at vi sitt pal i stua...må bare finne noe hun kan rutle med, og at hun er i nærheten av meg HELE TIDEN he,he. Tripsi har vore sånn siden hun kunne åle(7-8 mnd), nå er hun 9 mnd og krabber etter meg, og reiser seg og står på siden av meg, så jeg føler det er enklere og bedre nå. Men det er fortsatt mor som er best ( i følge Tripsi he,he) Men trur det kommer seg hele vegen, og vi må nok bare vere tålmodige...
Ooops I did it AGAIN Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Lille knøttet her er litt sånn:) 8,5 mnd;) Han er flink å leke for seg selv ei stund, men kan jo ikke forlate han i stua mens jeg er på kjøkkenet for han er så kjapp. Har både tv, stereobenk og peis som er veldig interessant for tia;) Og når jeg har løpt etter han 2-3 timer på morgenen er det veldig godt å sette seg ned med kaffekoppen når han legger seg:) og da blir det ikke gjort så mye heller. Synes nettene har blitt tunge - er omtrent slutt på puppen, men når det blir natt - da skal han ha. HELE tia!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Tror dette er veldig typisk for alderen, jeg husker ihvertfall at 8-10 mnds alderen var ganske "slitsom", hun sutret og skulle ha oppmerksomhet HELE tida, og leke alene var uaktuelt. Gikk jeg ut av rommet var det full krise, og av og til var det nok å bare snu ryggen til før alarmen gikk. Krevde litt omstilling for meg å bli vant til, og har også samme erfaring som hun over her; at aktivisering og tilrettelegging er alfa og omega. Tok henne med meg når jeg skulle sette igang vask (hun elsket å rote med klærne), var masse ute og mye nede på gulvet sammen m henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå