Gå til innhold

Koseklut vs hysteriskmamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillegutt elsker kosekluten sin. Sover med nesa si godt inn i kluten og er så skjønn :D

Men i det siste så har han blitt mye mere aktiv med hendene (5 mnd) og får lett tak i kluten på egenhånd. Ofte ligger den over hele ansiktet når jeg går inn for å sjekke ham.Og da får mamsen panikk og tenker: Åh, han kan jo kveles? Hva om han ikke får puste??

Dermed blir kluten tatt bort og minsten ligger bare og vrir hodet sitt og vil ikke falle til ro..

Sukk - er jeg overhysterisk eller fornuftig? Hva syns dere?

Dette er en sånn liten lyseblå klut med fjes på som en får kjøpt i lekebutikken. Utrolig myk og god..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Vi hadde koseklut til prinsen da han var nyfødt, men han vrei så mye på hodet at han stadig fikk den surret over ansiktet og da kuttet vi det ut. nå bruker han dyna eller puta til å kose med det føles tryggere for min del

Skrevet

Sikkert den samme som min lillegutt har, fra Teddycompaniet. Tror du at de selger slike hvis det er kvelningsfare? Det er i hvert fall det jeg tenker. Men jeg har ikke gitt den til han ennå (er fire måneder), fordi jeg gjerne vil at han kan løfte den bort selv. Spent på hva andre mener...

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem. Gutten vår har ikke noen direkte koseklut, men han har et helseteppe i sengen sin som han MÅ ha for å sove. Han tviholder på et hjørne og sover gjerne med teppet over hele ansiktet, og har gjort det siden han var bitteliten. Så lenge de klarer å flytte kluten på egen hånd (og de kan de jo hvis de klarer å flytte den opp over ansiktet i det hele tatt), er det ingen fare. Du har jo i grunnen kun tre alternativer: Fjerne kluten fullstendig (blir neppe populært), være våken hele natten og ta den vekk fra ansiktet hvis han legger den over seg eller slappe av og tenke at det går bra.

Skrevet

Jeg tok den vekk med førstemann, men nå med andremann er jeg roligere. Lar den bare ligge.

Skrevet

Lillemor har også sånn klut. Den har hun ofte lagt over hele ansiktet når jeg kommer inn for å titte på henne.

Når jeg ser at den ligger sånn tar jeg ned litt ned sånn at nesa komer utenfor.

Jeg tar det helt med ro altså.Jeg er ikke redd for at hun ikke skal få puste -den er jo så lett. Og som noen andre her også skrev, de hadde nok ikke laget en sånn klut spesielt for babyer hvis det var fare for kvelning.

Får hun ikke kosekluten sin, finner jeg henne som regel med nesa langt nedi puta eller hele huet under dyna. Da foretrekker jeg kluten altså!

Skrevet

Vi tenkte på dette før hunvar født og min nydelige tante lagde et tepppe med masse hull i som er super mykt.. Hun også putter hele ansiktet i teppet og nesa godt i teppet. Men, pga hullene slipper vi og være redde. Og de er jo så utrolig søte når de ligger der og skikkelig koer seg.. Så det ble vår løsning. (vi fikk også to så vi bytterpå.. Greit og få vasket. )

Skrevet

Her har mini hatt "Kosen" helt fra han kom til og han elsker den. Når han var sånn 3-5 mnd pleide han å ligge med den over hele fjeset. Folk som kikket ned i vogna stusset og synes det var rart og lurte på om han fikk puste. Det fikk han, sjekket ganske ofte og til slutt så fant jeg ut at det var helt greit. Han ville ha det sånn :)

Nå ligger han mer med kosen ved siden av hodet og fikler med hjørnene.

Jeg ville valgt å slappe mer av hvis jeg var deg

Hvis ikke du klarer det, så før du prøve å innføre en ny kos med masse huller i eller noe.. :)

Skrevet

Tusen takk for mange flotte innspill. Tror jeg heller til å ta det mer med ro. Innerst inne så vet jeg at den kluten er altfor liten og lett til å kunne tette for nese og munn. Men, dere vet.. Ikke alltid fornuften som roper høyest. Fint å kunne lufte ting her inne :D

Skrevet

Vi har et par kosekluter (bamseklut) til vår lille gutt på 3 mnd. Jeg er litt hysterisk ang den jeg også, når den havner over ansiktet hans. Så jeg har gått over til gassklut jeg. Den er mye tynnere og han koser seg veldig med den også :-) Vi får heller bytte til bamseklut når han blir litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...