Gå til innhold

"hvor" blir magen synlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg en god del siden jul. Jeg er 13 uker på vei nå, så mye av vektoppgangen er nok snarere et resultat av dårlig kosthold enn av graviditeten.

Jeg merker at magen begynner å bli større. Buksene blir trangere. I dag har jeg vært ute og kjøpt meg noen nye.

Men spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg vite om det er fettmagen min eller gravidmagen min som kommer til syne?

Hvor på magen blir gravidmage-kulen synlig? Er den synlig under navelen, midt på navelen eller over navelen?

Jeg synes jeg eser ut mest på oversiden av navelen, men da er det vel ikke pga graviditeten? Magen min går liksom ut nederst, så går den litt inn ved navelen, og ganske kraftig ut igjen etter navelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er veldig individuelt og avhenger av hvor mye fett du har på magen. jeg er nå 33+2 men hele tiden har magen min vært mest synlig over navlen. under navlene er det mer av de ekstra kiloene enn babymage. Men den er der selvfølgelig, bare vanskeligere å se den der:)

Skrevet

Jeg hadde det også over navelen. Bar gutten min veldig høyt. Tror dette er vanlig med guttebabyer, mens det vanlige er å bære jentebabyene lengre nede:-)

Skrevet

ok.

Jeg synes liksom aldri at magen over navelen har vært så utstående som den er nå. Dessuten er den delen av magen veldig hard. Under navelen disser den liksom mye mer.

Tror dere det er sannsynlig å anta at det er gravidmagen min som er synlig allerede nå? I følge terminen på tidlig ultralyd er jeg 13 uker. Men mensterminen min tilsier 14 uker.

Skrevet

det at du blir hard over navlen er nok ikke livmoren din. denne ligger mye lenger ned enda. men man blir veldig oppblåst tidlig i svangerskapet. er nok derfor du er så hard utenpå magen.

min er hard den også men helt annerledes enn den var tidlig i svangerskapet... men nå er jeg 33+4 da, så er nok gravidmagen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...