Gå til innhold

Alene med hund og tvillinger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk vite i dag at jeg skal ha tvillinger. Jeg er singel dessverre. Har en stor hund som krever minst 2 timer mosjon hver dag pluss småturer ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Hvordag skal jeg få gått ut med den nok osv. Hva skal jeg gjøre med babyene da? Jeg har ikke noen som kan avlaste meg, HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar de med på trilletur når hunden skal luftes ;)

Skrevet

Jeg ville omplassert hunden. Du vil komme til å ha konstant dårlig samvittighet overfor den, og den belastningen er det siste du trenger når du har to babyer å ta hånd om.

Skrevet

Det er bare det at jeg ikke vet hvor ofte jeg kommer meg på trilletur i første omgang. Ja jeg vil ha dårlig samvittighet overfor hunden, men også hvis jeg omplasserer den. Føler at jeg svikter, men sånn blir det uansett. Jeg har hørt om noen som deler hunden med andre, er det en mulighet? Føler det blir mye med 2 babyer også, de skal ha sitt.

Skrevet

kan ikke du snakke med barnevernet om de kanskje kan skaffe deg en miljøarbeider som kan komme hjem til deg noen timer og hjelpe med babyene, evt. ta de med ut på tur? skulle nemlig få en sånn ordning selv da jeg er alenemor og ungen hadde kolikk og sov nesten ikke, men så tok det så lang tid at kolikken var over og jeg bare sa til bv at jeg ikke trengte det lenger.

Skrevet

Jeg har to babyer og to store hunder. Vi bor sånn at vi har inngjerdet hage, som jeg slipper de i for å tisse morgen og kveld. På dagtid går vi alltid tur, gjerne både to og tre timer. Husk at unger sover veldig godt ute i frisk luft, så tur er bra for hele gjengen.

Det er jo bare akkurat når babyene er nyfødte, og det er kaldere enn minus ti, at du ikke kan gå ut.

Skrevet

Dessuten er jeg redd for hunden sammen med babyene, det er en stor hund. Selv om jeg passer på...

Skrevet

?? Tuller du, eller??

Er du 20?

Skrevet

Dere er så snille og så mange gode forslag! Jeg har ikke inngjeret hage, men det kan komme på sikt... Jeg skal snakke med barnevernet eler noen som kanske kan avlaste meg, NAV? TUUUsen takk for svar:))

Skrevet

HVA mener du med det at jeg er 20? OG SÅ?? Det er jeg ikke, men var det så dumt å bekymre seg for dette??? Kom heller med ett forslag siden du tydeligvis vet MYE bedre enn meg og hadde taklet denne situasjonen MYE bedre enn meg! KOM IGJEN!!!

Skrevet

om det er aktuelt: omplasser hunden..

om du ikke vil miste all kontakt med hunden, finn noen i nærmiljøet og ha deleie/delt omsorg på hunden.. er ikke alltide dette funker..men, det er noe du kan teste ut :-) da kan du ha hunden av og til, men samtidig ha en plass hunden kan være den tiden du føler du ikke har nok tid til den!

Skrevet

Jeg har tenkt på det som alternativ, jeg er glad for at noen andre og synes det er en ok ide... selvsagt hos noen som er glad i hunder. Jeg vil ikke miste den helt nei.

Skrevet

om du føler for dette.. kan du også ta kontakt med nkk, høre om de har noen i området som driver med hund.. mange innen den organisasjonen, som driver med slike ordninger :-) har selv drevet med det i 4 år nå.. nå sitter jeg med en collie og en labbrador, de er hos meg 3 uker, og hos familien 1 uke... om 2 månder blir det endringer, siden de da vil ha bedre tid til hunden..

om nkk ikke har noen, pass på at de du prater med om dette kan vise dokumentasjon på at de kan å holde hundestell/tening ol :-) gjerne noen med en hund fra før, er erfart med at da er det lettere for hunden å omstille seg.. :-)

Skrevet

Jeg valgte, etter myyyye tid i tenkeboksen, å omplassere hunden min. Jeg er gravid og vil bli alene med barnet. Og med liten leilighet, baby, katt og en vilter Gordon Setter så var det, for meg, det beste og lureste å gjøre.

Jeg er ikke av den oppfatning at man bare skaffer seg dyr for så å "slenge" dem bort når det ikke passer, men når man selv innser at man kanskje ikke kan gi hunden det den trenger så er det faktisk bedre å gi den til noen som kan det enn at den skal gå for "lut og kaldt vann".

Nå var jeg superheldig og fant et perfekt par som ønsket å adoptere hunden min. Hunden ble omplassert i november (og det var helt grusomt. jeg gråt i over en uke....) og jeg får stadig mail med bilder fra dem. Så jeg vet at hun har det godt og at hun er hos flotte mennesker. Og det hjelper:)

Jeg sier ikke at du skal omplassere hunden din. Men om du finner ut at du ikke kan ha den så bruk litt tid på å finne gode mennesker og et godt hjem til hunden. Det gjør det ikke enklere å skille seg, men det gjør det lettere med tiden. Det å vite at hunden har det godt.

(og skriv kontrakt på at om ny eier likevel ikke kan ha hunden så skal den returneres til deg. det gjorde jeg. ønsker ikke, om det skulle skjære seg, at hunden skal bli sendt fra hjem til hjem.)

Ønsker deg lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for;)!

Skrevet

Takk for gode råd 22:26! Jeg har en blandingshund: Husky, sjæfer og elghund. Hun er kjempesnill, men krevende også. 1,5 år.

Skrevet

Fy søren, det er utrolig godt å høre at jeg ikke er alene om dette og at jeg ikke har gale tanker og er en dårlig person! Jeg er glad jeg skrev dette innlegget, jeg skal gjøre mitt aller beste for hunden min. Det lover jeg.

Skrevet

Du er da slett ingen dårlig person;) Men jeg følte akkurat det samme...

Til syvende og sist så handler det om å gjøre det som er best for deg, hunden og tvillingene.

Ser du har fått mange gode råd og om det er en godt voksen hund så kan du jo se det litt an når tvillingene kommer. Og om du da ser at du ikke makter alt så kan du vurdere hva du skal gjøre?

Jeg hadde en valp på 6mnd. og syntes det ble mer rettferdig både for hunden og for eve. ny familie å omplassere så tidlig som mulig. Slik at de fikk prege og oppdra hunden selv. Og at overgangen ville bli lettere for alle.

Men om det er en voksen hund så gjør det ingenting om du venter og ser det an. Du trenger ikke bestemme deg før du ser at det faktisk ikke fungerer og kanskje du vil oppdage at går kjempe bra;)

Skrevet

Hei, og gratulerer med to i magen!

Jeg forstår at du er glad i hunden din, men jeg synes du seriøst skal vurdere å få den omplassert først som sist.

Du står nå foran et høyrisikosvangerskap, og hvor "alt" kan skje, særlig fra og med uke 30. Da vil du i tillegg være like stor som en enlingegravid som har gått 40 fullgåtte uker. I tillegg til å være stor og tung, kan du risikere endel komplikasjoner som gjør at du er ofte til kontroller den siste tiden, og/eller at du blir innlagt. Husk også på at 50% av alle tvillingpar er premature. Det betyr at det kan ta noen uker før du og tvillingene kommer hjem fra sykehuset. Dersom du skal beholde hunden selv, bør du iallefall alliere deg med noen som kan ta seg av hunden fra og med din uke 30 og noen mnd etterpå.

Det er utrolig mye jobb med to små, og særlig hvis du er alene. Man bruker gjerne 2 timer på å komme seg ut (mating, stell, kle på, inn i vogn osv.), og da MÅ hunden din vente på tur - kan den det?

Jeg ønsker deg uansett lykke til videre i svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...