Gå til innhold

Barneseng, bytte til storseng..noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 mnd gammel.

Nekter plent å sove i sprinkelseng/reiseseng, pga de høye veggene. Hun føler seg nok litt fanget der nede..og er ganske vant til å sove i store senger (borte på turer o.l.) og klatrer fint opp og ned i de selv.

Tenkte derfor, iom at vi blir fire til juni, at hun kunne få teste en sånn regulerbar barneseng? Som begynner som en liten seng som man kan trekke ut etterhvert?

Hvor får jeg tak i en sånn rimelig og grei en? Synes liksom 1500/3000 er litt mye jeg da...

Flere som har byttet seng så tidlig? For min del kunne hun sovet i sprinkelsengen til hun er to år,men hun hyler og skriker..og hun er egentlig flink til å legge seg!:) Sikkert litt bortskjemt også;) Hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea har flere slike senger i alle prisklasser.

Kan det være et alternativ å ta ned den ene siden av sprinkelsengen i stedet for å legge henne i stor seng?

For vår del, gutten vår er like gammel som din, er det uaktuelt å flytte ham over i stor seng nå og i allefall ikke på et år ennå. Det er rett og slett fordi jeg vil ha kontroll på hvor han beveger seg mens vi sover. Skal han kunne komme seg inn og ut av sengen selv ville vi måtte sikre hele etasjen for å passe på at han ikke skader seg/ødelegger noe og det er ikke aktuelt så lenge vi har en trygg seng til ham som han ikke kommer seg ut av. Så personlig hadde jeg heller tatt et par dagers kamp (for jeg tror ikke det blir mer enn det før de skjønner hvem som bestemmer) for å få ham til å sove i sprinkelseng, men det er heldigvis ikke noe problem her siden han trives i sengen sin.

Skrevet

Jeg får ikke tatt ned noen av sidene på senga, ellers hadde jeg prøvd det. For hennes del og våres, tryggere i seng med litt ramme rundt...men vi får se hvordan dette her går:)

Skal titte på ikea! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...