Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Hva vil det si å være "moden" til fødsel? Hvis hodet er festet er man moden da? Eller hvis slimproppen er gått? Er det noen måte man kan sjekke det selv?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Å være moden har vel med livmorhalsen og gjøre og om man har åpning.. Det har ikke noe med at hodet er festet eller om slimproppen har gått nei. Og du bør ikke sjekke det selv..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 er noe som heter livmortappen, det er den som er moden.. kan sjekkes først, men anbefales ikke.. hvertfall ikke om man ikke vet hva man leter etter..!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Vet du hva, jeg aner ikke, og det er etter at jeg har født to barn selv. Men jeg vet at det ikker er det at hodet er festet eller at slimproppen har gåt, det er noe med hvor myk du er "der oppe". Tror ikke du kan sjekke det selv, det er høyt opp, for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Ok, da ser dere. Må nok begynne å spørre og grave litt mer hos jm
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Sykehuset har en egen skala for modenhet. De ser på lengden på livmorhalse, hvor myk den er og åpning. Helt umoden er vel da 3-4 cm livmorhals som er stram og null åpning skulle man anta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå