Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å teste om jeg kan være gravid og den var negativ som bare det. Jeg er i dag på dag 23 og har en syklus på 28 dager.

Betyr det at jeg ikke er gravid denne pp. Jeg synes folk skriver at hvis man er gravid skal eggløsningstesten være positiv.

Uff, nå ble jeg lei meg skulle heller jammen meg vente til mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan bli positive om du er gravid også ja, men ikke 5 dager før IKM. Fortsatt håp for deg ja=)

Skrevet

Jeg fikk iallefall positiv eggløsningstest da jeg ble gravid med førstemann. Det var 2 dager etter IKM. Men tanke på at du testet 5 dager før IKM så er det vel fortsatt håp.

Skrevet

Hvor tidlig blir den positiv da??

Tok en test i dag jeg også, 9 dager før IKM.

Litt utålmodig ja...huff:)

Skrevet

De digitale testene til clearblue garanterer vel sikkert svar 3 dager før IKM.

Tror ikke det er mange som tester positivt 9 dager før altså. Skjønner du er utålmodig. Kjenner meg igjen=)

Skrevet

Det var altså en eggløsningstest også da for sikkerhets skyld, hehe..:)

Skrevet

Hehe... om den hadde vært positiv nå, ville den mest sannsynlig vært positiv på eggløsning=)

Skrevet

Det var beroligent å høre jenter. Får vel teste igjen med gravitest på mandag.

Skrevet

Ja, EL-tester slår ut på graviditet, men i likhet med G-tester, noen får positiv 5 dager før IKM, andre må vente til 2 uker over.

Hvor mye hormoner man produserer tidlig i svangerskapet varierer fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap.

Uansett når, og med hvilken type test du tester negativt, alt håp er _ALDRI_ ute før tanta kommer på besøk

Skrevet

Ikke alle får positiv el-test når de er gravid.... CB digital el test ble ikke postiv da jeg var gravid i alle fall :P Men det var heldigvis CB graviditetstesten :D

Skrevet

Ehhh...vel, eggløsningstesten er for å måle når det er eggløsning, graviditetsstester er for å måle om du er gravid, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du har brukt en eggløsningstest som graviditetstest?? Graviditetstesten bruker du 14 dager ETTER eggløsning og forventet beftuktningstidspunkt, altså når mensen er ventet å komme....eller ETTER at du har forventet mensturasjon.....men dette vet du vel kanskje?

Jeg ble bare litt forundret og skjønner ikke helt poenget med å bruke eggløsningstest for å sjekke om man er gravid!?? De måler jo forskjellige hormoner.

Skrevet

Grunnen er vel så enkel som at man er utålmodig- og at mange faktisk slår ut positivt på el-tester før hcg-prøvene fanger dette opp. Det er ikke jeg som skal forklare hvorfor, for det kan jeg ikke. Men jeg tok selv en el-test igår som slo ut positivt, en uke før ikm. Jeg vet også at det ikke er el, siden jeg fikk påvist det for over en uke siden med innvendig ul. Og ja, jeg vet at jeg ikke kan ta for gitt at jeg er gravid, og at jeg må vente en uke til før jeg kan ta en gravidtest!

Skrevet

... jeg tror det er fordi EL-test tester konsentrasjonen av LH, som stiger rett før (og trigger) ovulasjon. LH synker etter ovulasjon, men opprettholdes hvis befruktning. Dermed vil høyt LH-nivå utenfor EL indikere spire :)

Mitt første innlegg!

Hei, folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...