Gå til innhold

Unnskyld meg, men hvorfor i all verden skal Sagen ha førsteretten til hopp i Holmenkollen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått med meg så mye av saken, men kan ikke skjønne hvorfor Sagen absolutt MÅ hoppe først? Bare fordi hun er kvinne, er det derfor? Hun er jo trøndersk, og hører ikke til Oslo skikrets heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må hoppe først og denne gangen ble det Sagen

Skrevet

Hun har vel ikke førsteretten fordi hun er kvinne, men hun var valgt til å være først. Noen må være først, og hun ble valgt ut.

Problemet er vel heller at hun ble boikottet FORDI hun er kvinne, og ikke noen annen grunn.

Skrevet

Når ble hun trøndersk??? DET har ikke jeg fått med meg for å si det sånn!

Skrevet

Alt nord for Sinsenkrysset er trøndersk. Visste du ikke det, Verbena?

=)

Skrevet

Jeg skjønner at hun ble valgt, men er det virkelig noe å hisse seg såååååå opp over? Jeg har jo fanden meg ta ikke hørt om annet på radio i dag. Kjenner jeg er møkk lei.

Jeg skjønner ikke hvorfor gutta på død og liv måtte hoppe i går, men jeg skjønner iallefall ikke at alle skal bry seg så utrolig med det.

Skrevet

Ok, da forstår jeg! Visste ikke at hun først ble valgt, for så å bli boikotta. Er hun ikke trøndersk? hører ihvertfall ikke til Oslo skikrets..

Skrevet

Hvor er hun fra da? Har bare hørt at hun hører til den trønderske hopp-bakken, hva heter den igjen..?

Skrevet

Sagen er fra Nordland og Holmenkollen er en nasjonal hoppbakke for alle hoppere i Norge (ikke bare for Oslo-hoppere)

Skrevet

Hun er fra Nordland, altåp slett ikke trønder.

Skrevet

Ok, ja når jeg tenker etter på dialekten hennes så stemmer nok det! Det var dette med at hun sognet til den trønderske hoppbakken jeg tenkte på egentlig.

Og for all del, vi Oslofolk har ihvertfall ikke peiling på hva som befinner seg nord for sinsenkrysset (hvor dømmende er det ikke å si det da?;)

Skrevet

Sagen har kjempet en håpløs kamp mot et byråkratisk gubbevelde i årevis som nekter jenter å hoppe i storbakke, men hun har ikke gitt opp. Jenter blir eksludert fra alle viktige konkurranser (som OL) fordi hopping i storbakke visstnok ikke trygt (sier de gammeldagse gubbene). At hun nå ble valgt til å hoppe først i Holmenkollen av Oslo kommune, etter at det er blitt sendt 6000 epost (4000 ville ha Sagen), er en tillitserklæring og et sterkt signal til de nevnte gubber som forsurer livet til hoppjentene.

Barnslig av Romøren å spolere dette, men flott at han fikk svi på pungen og endte med å ikke få hoppe. Nå kommer jo jentesport enda mer i fokus og bra er det, i det minste for hoppjentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...