Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Del Skrevet 3. mars 2010 Uff.. vet rett å slett ikke hvordan å starte.. så sir det bare sånn det er.. Jeg har siden jeg har vært liten.. bestandi hadde stygge/rare/teite/Vonde tanker.. Om ting som kan skje med folk.. Feks..hva vist det skjer noe alvorlig me den personen.. eller, hva om det er min skyld for at det skjer.. Jeg folder hender mine hver kveld å ber til gud om at alle må få leve et fint å kjeeeempe langt liv, Uendelig liv! Vil ikke at det skal skje noe med noen!. Men tenker på det hver dag. å når jeg tenker på det.. Begynner jeg bare å grine!. Kan grine flere timer om dagen pga. det der!... men skjuler det bestandig!.. Liker ikke at noen ser at jeg får tårer i øynene å sånt..Tilogmed mannen!. Uff.. til jordmor sa jeg at jeg var litt deprimert avogtil.. å går bestandig med vonde tanker om ting å tang.... Ho anbefalte da at jeg kunne oppsøke psykolog eller noe.. men jeg vil ikke at så mange skal vite om det.. å vist jeg skal bynne på noe sånt timer.. får jo sikkert mannen å vite.. å vil ikke at han skal vite at jeg er trist.. kan jo være han blir lei seg da.. Å det vil jeg jo ikke.... No for tiden får jeg disse tanker om: Hva om jeg ikke blir en god mor?, hva vist det skjer noe me ungen også er jeg ansvarlig for det.. ka vist det skjer noe, åsså klare eg ikke å gjøre noe for at det ikke skal skje. Går med sånne tanker, å skriker mye pga det.. Men tåran får ingen se.. Måtte bare få det ut.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531902-deprimertleei-trist-vonde-tanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
...venter... Skrevet 3. mars 2010 #2 Del Skrevet 3. mars 2010 Syns du forkarer deg veldig bra her. Det ser ikke ut som du har det noe greit, og jeg syns rådet fra jordmor er veldig bra. Håper også at du vil dele at du har det vanskelig med mannen din. Han blir sikkert lei seg for at du ikke har det bra, samtidig som jeg tror han vil bli glad for at du kan dele at du har det vanskelig med ham. Jeg vet at det er mange som har slike tanker som du har, og for mange er det vanskelig å bli kvitt dem uten hjelp. Jeg må bare si at det går an å få god hjelp, og du burde slippe og ha det sånn. At du får hjelp for deg selv, vil også være den beste hjelpen for barnet du venter. Uansett et steg i riktig retning at du kan sette ord på hva som gjør at du har det vanskelig. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531902-deprimertleei-trist-vonde-tanker/#findComment-141532350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #3 Del Skrevet 4. mars 2010 Det hørtes ikke særlig gøy ut. Graviditeten skal jo være en postitiv tid hvor man venter på noe veldig stort. Jeg ville anbefalle deg å finne en psykolog. Tror det er lurt å snakke med en objektiv person i en slik situasjon som kan gikk deg gode råd, støtte og ikke minst hjelpe deg med å sortere tankene dine. Kanskje jordmor eller fastlege vet om en god psykolog? Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531902-deprimertleei-trist-vonde-tanker/#findComment-141534005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor fra Averøy Skrevet 5. mars 2010 #4 Del Skrevet 5. mars 2010 Kjære deg!! Jeg er enig med de to andre her, at du må ha litt hjelp!! Men jeg forstår at det kan være litt vanskelig. Du har vært for lenge alene med det som vi andre snakker med kjæreste,venninner, søstre og mor om. Alle er triste og lei seg i blandt. Men ikke alle greier å holde det for seg selv slik du har gjort. Oppi det hele er du derfor sterk, og har vilje så det holder. Bruk styrken din og viljen til å komme ut av det! Og syns du det hjelper å folde hendene og be om hjelp, så fortsett med det. Men slipp til mannen i ditt liv, han som har valgt deg til sin kvinne, la ham være sikkerhetsnettet ditt, og la ham leie deg igjennom dette. Han har kanskje ett behov for å få se en myk og sårbar side ved deg,- min mann har sett meg svak og sterk og sur og blid. Han elsker meg ikke mindre for det. Det hele blir bare mer åpent og hjertet ditt får større plass til alt det gode og positive som du ikke ser akkurat nå! Jeg tror ikke du trenger å være redd for ikke å bli ei god mor. Du er så omsorgsfull at du utsletter deg selv. Men bruk den siste tiden før du blir mor til å rette opp balansen mellom det triste og det glade i livet ditt, så kan du glede deg til å bli mor. Bli sikker på deg selv, og la de rundt deg få lov til å se DEG! Jeg er sikker på at jordmoren din vil hjelpe til! Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531902-deprimertleei-trist-vonde-tanker/#findComment-141540871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #5 Del Skrevet 7. mars 2010 Du må bare komme deg til psykolog slik at dette ikke ødelegger resten av livet ditt. Legen kan gi deg rekvisisjon slik at det ikke koster så mye. Jeg har god erfaring med psykolog da jeg selv gikk inn i veggen i fjor høst. Sinnsykt bra. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531902-deprimertleei-trist-vonde-tanker/#findComment-141551128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå