Gå til innhold

Hormoner og ustabilt og urasjonelle utbrudd... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør man egentlig???

Jeg er allerede forferdelig hormonell som det så fint heter, er enda ikke 6 uker... hvordan skal dette gå?

Mannen takler dette svært dårlig siden han er av den rasjonelle, avbalanserte typen selv... Han skjønner bare ikke at jeg ikke kan ta meg sammen og roe meg ned før jeg går i fistel og blir småhysterisk :(

Han takler det ikke og sier det er et stort problem for forholdt vårt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne kontrollere disse utbruddene.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve å forklare mannen at det nok blir vanskelig å kontrollere dette.... Det er nok han som må kontrollere seg, og svelge et par kameler! Han får smøre seg med masse tålmodighet, og akseptere at slik er det bare nå, selv om du vet at det kan være ganske irrasjonelt det du driver med.... Han får trøste seg med at det går over!

Skrevet

Ja JEG vetjo det... jeg har 2 barn fra før og 2 1/2 svangerskap bak meg fra før... :(

Jeg VET at jeg blir sånn og at jeg plutslig føler at hele verden er i mot meg og at tårene bare spruter og at jeg blir fryktelig urettferdig osv... men han takler det ikke og godtar det ikke og sier rett ut at han ikke vil bli behandlet sånn... :S

Jeg rekker jo ikke å reflektere over reaksjonene mine før etter jeg hareksplodert :(

Han mener bare at det ikke er vanlig å oppføre seg sånn... :(

Hva skal jeg gjøre da? jeg fatter ikke hvordan jeg skal kunne "beherske" meg... :( Jeg prøver å forlare at det er hormoner og at de gjør at jeg er konstant slik jeg er når jeg er premenstruell, bare enda verre.

Men motargumentet er at "det er jo oppgjort og vedtatt at alle blir sånn, så da må han bare finne seg i dårlig oppførsel fra min side"... Det vil han ikke :(

Skjønner jo at det er vanskelig for ham, han har ikke vært med på dette før og jeg så jo tegninga de ukene jeg gikk gravid før det gikk galt forrige gang, men...

Hvordan skal jg få en mann til å forstå hvordan det er å være hormonell?

han er ikke av typen som bare godtar ting..., han må vite og forstå!

jeg skal til legen i morgen og håper hun har noen gode råd til meg, for dette gårpå forholdet løs... :(

Har tenkt å prøve å få ham med meg til Jordmor... kanskje det kan hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...