Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Babyen min på knappe 7 måneder har nå i flere uker spist lite. Etter å ha spist full porsjon grøt, smattet på litt middag og skivebiter var det nesten full stopp når hun ble litt over 6 måneder. Med møye kunne vi lokke i henne et par skjeer grøt til kvelds, kanskje 4-5 ørsmå skivebiter. Ikke ville hun ha noe særlig mm heller, i hvertfall ikke på dagtid, om natten derimot. Vi byttet grøtyper, hun spiste litt av hver nye type, vi ble lettet, tok 1-2 dager, så knep hun sammen munnen igjen. Grøsset av alle middager og all frukt, spyttet ut. Så jeg rakk å fortvile jeg da, ville ha igjen nattesøvnen min, men det går jo ikke med en baby som knapt nok spiser på dagtid. I tillegg hadde hun flatet ut to streker på vekstskjemaet, så ble jo litt bekymret enda HS og lege mente det var ok foreløpig siden hun er blitt mer aktiv i det siste. Så i dag, etter sånn ca 3 uker med matnekt laget jeg som vanlig trofast til en grøtporsjon til lunsj, og stod der og gruet meg til å forsøke å lokke i henne noe. Snuppa gapte, jeg gav en skje. Hun smilte til meg og gapte igjen. Jeg ble forundret, men ok, 2-3 skjeer var ikke helt unormalt selv om de måtte lures inn vanligvis. Og hun gapte og spiste. Hele den halve porsjonen jeg hadde laget til. Måtte faktisk ringe mannen for å si i fra...hehe.. Så fikk jeg i henne litt middag og jammen spiste hun ikke full porsjon grøt til kvelds også! Alt sammen, trodde knapt mine egne øyne. Av samme grøten hun trofast har knepet igjen munnen for og spyttet ut i ukesvis nå...og nå gapte hun stort til hver skje, smilte og koste seg tydelig....jøsses.. Hva i alle dager skjedde mon tro? Noen som har opplevd noe lignende? Håper inderlig dette vedvarer, er jo så ufattelig frustrerende å ikke få i dem mat!
Anna-10 Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Dette er akkurat som sønnen vår. Han er inne i en perioden nå hvor vi neste ikke får i han mat, men allerede i kveld spiste han grøten sin. Vi begynte å ha i kanel i kveldsgrøten og nårgaper han som bare det:) Tror rett og slett de bare blir maylei jeg. Trenger variasjon de også, ikke bare den samme grøten til morgen og kveld... Skal prøve ut litt forskjellig nå fremover. Men det går i perioder. Er jo sånn selv, noen ganger smaker det rett og slett ikke med noe mat;) Tror det er helt normalt jeg
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Ja, det er kanskje det, bare synes matnekten varte så veldig lenge! Vi har prøvd masse ulike grøttyper og frukt, ulike middager osv i tillegg, hun grøsset av alt. Så da har hun nok vært matlei generelt tror jeg. Eller noe annet har kanskje plaget? Er litt frustrerende med babyer synes jeg, de kan jo ikke si noe. Litt enklere med større barn.
Anna-10 Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Ja det kan jeg skrive under på! Tror ikke jeg har vært så mye bekymret som etter at jeg fikk barn;) Man vet aldri hva som plager dem, for de kan som sagt ikke si det selv...Men det blir nok bedre, og tror også man blir mer avslappet med nr to...håper jeg iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå