Gå til innhold

Med konstant frykt for å miste...

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste?

Den eneste, som nesten daglig, tenker på om jeg har mistet?

Jeg er nå 17 uker på vei, og har ikke sett en dråpe blod i løpet av disse 17 ukene... Kanskje jeg er heldig? Jeg har da lest at det er ganske vanlig å blø litt iløpet et svangerskap, selv uten at det er til noen fare for barnet..

Jeg gikk ned noen kilo de første 12 ukene, og har omsider nå begynt å komme opp i utgangsvekten igjen.. Magen synes jeg har vokst litt og litt hele tiden.. men nå lurer jeg rett å slett på om jeg bare har blitt feit!! Jeg har jo ikke akkuratt lagt sjokoladesuget på hylla etter at jeg ble gravid...

Livmora kunne jeg kjenne som en liten kul da jeg var 13-14 uker på vei.. Men nå er jeg ikke lenger sikker på om jeg kan kjenne den?!

Ikke kjenner jeg liv heller.. i alle fall ikke noe som kan karrakteriseres som tydelige tegn...

Er blødning det første sikre tegnet på en abort? Og hvor lenge etterpå kommer i såfall den? Jeg blir helt sprø... Kjenner at jeg virkelig trenger å se en sprell levende liten skapning på UL nå.. men det er jo enda 2 uker til.. Hjertelyden hørte jeg da jeg var 13 uker på vei.. men det føles så lenge siden nå.. og den beroligende følelsen jeg fikk da, er helt borte nå...

Jeg vil virkelig ikke miste.. Jeg har blitt så glad i den lille klumpen der inni magen min.. og vi gleder oss kjempemasse til den skal komme ut å hilse på oss..

off.. ikke greit dette her..

Men måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531625-med-konstant-frykt-for-%C3%A5-miste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat samme følelsen selv ;/ men innerst inne vet jeg der er liv, er i uke 16, og kjenner ikke noe liv å dette er min andre.....

Vi må holde motet oppe :D så om der ikke er liv så var det ikek meningen det barnet skulle vokse fram å bli født ;) men heldigvis så går det som regel bra :D

masse lykke til :D er 3 uker til jeg skal på UL.tikk takk

Jeg er 15 uker nå, og har allerede hatt en ultralyd og hørt hjertelyden, men likevel er jeg redd for å miste. Har hatt en spontanabort tidligere (på et mye tidligere stadium) og merker at jeg ikke helt klarer å tro at det virkelig skal gå bra denne gangen. Klarer ikke helt å glede meg før ordinær ultralyd hvor de tar en litt grundigere sjekk og ser om alt er bra med barnet. Heldigvis bare to uker til nå!

Hei.

Tror det er flere av oss som er redde for å miste....

Men: jeg personlig tror at man ikke må prøve å tenke så altfor mye på det. Det er ingen som har noen garanti for at det går bra, men heldigvis går det bra for de aller fleste.

Jeg har en gutt på snart 8 år. Men de siste to årene mistet jeg tre ganger før jeg ble gravid igjen. Nå har jeg kommet meg helt til 18+5, tror jo at det skal gå bra. Prøver å ikke tenke så altfor mye på det.

Mange klemmer:)

Når man er kommet så langt som 17 uker er sjansen så liten for å miste at det er unødvendig å i det hele tatt tenke tanken:)

Jeg var hos jordmor i uke 15 og fikk høre hjertelyd, og magen har jo vokst siden. Men det er liksom på den ordinære UL at det virkelig går opp for deg at du er gravid. Tror ikke det er noe sunt for barnet at du går å bekymrer deg slik. iallfall ikke når du er kommet så langt...

Mitt aller beste tips: kjøp deg en angelsound!

Jeg har mistet en gang før, i første trimester, og det gikk en god stund før jeg klarte å tro på at denne graviditeten kom til å gå bra. Når jeg er bekymret, så hører jeg bare litt med angelsounden, og da hører jeg hjertet og bevegelser, og det går litt og litt mer opp for meg hver gang at denne gangen skal jeg faktisk ha baby! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...