Gå til innhold

Behandling i Oslo

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer planlegger behandling med donorsæd siden min samboer er steril. Vi tror behandling i Oslo er best for oss med tanke på reising. Har sett litt på nett og ser at denne behandlingen tilbys på Rikshospitalet og volvatklinikken. Er det noen av dere som har erfaring med noen av disse stedene? Hvordan er legene og hvor lang er ventetiden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141531589-behandling-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedforskjellen er vel at Volvat er privat, og du må bekoste behandlingen selv. På Riksen betaler du egenandel på behandling og medisin.. Egenandelen på medisin er riktignok ganske så høy, men vil jo utgjøre en del. Volvat brukes ofte av par som ikke får godkjent offentlig behandling, de har heller ikke ventetid mener jeg. Riksen har lang ventetid ser det ut til.

Vi har vært både på Riksen og Volvat, og jeg synes begge stedene er bra. For heterofile par tror jeg ikke ventetiden på Riksen er lenger enn den tiden det tar fra dere sender søknad til dere har første samtale. Tror det er noen måneder. Dere må nok uansett vente litt på samtale på Volvat også. Ring og hør. :-)

Lykke til!

Vi har vært på riksen, I begynnelsen fikk vi god service, og kom raskt igang.

I høst gikk de desverre tomme for donorer fordi de lebiske også får inseminasjon nå, og pågangen ble ekstremt stor.

Da hadde de plutselig ikke rutiner på hvem som ble prioritert, eller hvordan gi ut informasjon til oss prøvere...

Egentlig bare kaos der..

Men jeg tror at kommer du inn i systemet, så har de fått på plass rutiner ol nå.

Vi betalte 1500 pr inseminasjon + 290.-i egenandel for mannen. Og han MÅ være tilstede på inseminasjonen.

I tillegg bukte jeg pergotime, menopur og ovitrelle, ca 1700 pr forsøk. (menopuren koster ca 1400 nå...)

Har du regelmessig menstruasjon og ingen plager så skal du i utgangspunktet ikke ha noe behov for hormonkur.

På volvat må dere betale ca 10 000 pr forsøk tror jeg.... + 7 - 8 000 for sæden.. (jeg bare tror)

Alt i alt så er jeg fornøyd med riksen, siden jeg endelig har fått positiv test!

Lykke til!

Annonse

Hei. Vi valgte Volvat pga ventetiden var mye kortere der. Jeg måtte ta røde hunder vaksinen før vi kunne sette igang. Og da må man helst vente 3mnd etter det for å være sikker. Så vi sendte inn søknadspapirene som ligger på nett samtidig som jeg tok vaksina. Dagen etter det hadde gått 3 mnd var jeg inne for min første inseminasjon. Og da hadde vi jo vært på samtale med legene og jeg hadde levert blodprøver før det. Synes det gikk ganske fort. Donorsæden måtte vi bestille selv på www.europeanspermbank.com. For 2 strå betalte vi vel ca 8000 inkl frakt. Prisen står på siden der. Det tok ca en uke å få det levert til Volvat.

Vi har regnet på alt vi har betalt i forbindelse med forsøkene, og da har vi vært nøye og tatt med alt fra bompenger til medisiner til selve inseminasjonen. Vi har betalt ca 49000 for 4 forsøk. Brukte otrivelle 3 ganger(eggmodningsprøyte) Crinone to ganger(progesteronstøtte etter ins.) Og Pergotime på forsøk 4.

Jeg er veldig fornøyd med Volvat, også fordi jeg ble gravid:-), men synes legene der Hallman og Hazekamp er veldig hyggelige. Jeg fikk mobilnr dems slik at jeg skulle kontakte dem ved positiv eggeløsningstest eller hvis jeg lurte på noe. Jeg var der også en del i helgene og de var alltid like blide.

Lykke til med valget deres:-)

Hei..

Vi er under behandling på Riksen nå(hetrofilt par). Gynekologen min sendte brev til Riksen i November -09. Vi var til samtale tidlig i februar. Fikk da resepter på medisiner jeg skal stare opp med, og skulle ringe inn den dagen jeg fikk mens. I følge de vi snakket med der, er det time til samtale som det er litt vente tid på for hetrofile par, ellers skulle det ikke være vente tid for oss nå:) Lykke til:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...