Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Altså, jeg har aldri vært treg i magen, eller hatt noen store avføringsproblemer. Men NÅ 4 uker etter fødsel, har jeg brått fått skikkelig hard avføring, og det blør og gjør farlig vondt når jeg er på do. Men det er helt rødt frisk blod, som både sitter på avføringa, og som drypper i do.. Kan noen være så snill og fortelle meg hva dette er, og hva jeg kan gjøre med det???
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Mange kan få treg mage etter fødsel, og ved amming. Husk å drikk mye vann, og evt ta et lett avføringsmiddel som lactulose feks.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Signerer anonym over her. Ang blodet så høres det veldig ut som du har innvendige hemorider som sprekker når du har avføring, som heldigvis ikke er farlig men som kan være veldig smertefullt. Pass på å ikke sitte på do å trykke deg gul og blå, da dette kan føre til enda flere hemorider + at de sprekker.. Sålenge blodet er friskt og lyst så er det ett godt tegn hvertfal.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Det kan være rifter i endetarmen på grunn av hard avføring eller kanskje hemorider. Spis yoghurt med noen ts linfrø for å myke opp avføringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå