Gå til innhold

Klyster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har microlax noen effekt på å sette i gang fødsel, eller er det bare klyx som har det? Jordmor sa i dag at siden jeg både er moden, går på overtid og sliter med forstoppelse, kunne jeg sette klyster. Visste ikke at det var flere alternativer, så jeg spurte ikke hvilken type. Hun sa at det bare var lakserolje som ikke var anbefalt. Hva skal jeg kjøpe av klyx eller microlax? Vil helst rekke apoteket før det stenger!

Fortsetter under...

Skrevet

jeg hadde ikke turt å bruke klyster hvertfall... har vært borti styrtfødsler pga det. Ta micrlax du er mitt råd.

Skrevet

Er ikke microlax klyster da? Uff, skulle spurt nøyaktig hva jeg skulle kjøpe..

Skrevet

nja.... klyster er for meg det samme som klyx, settes lengere inn i tarmen. Hør på apoteket du :) Som sagt, anbefaler microlax...

Skrevet

Er du forstoppet så sett et Microlax i første omgang, hvis det ikke virker så sett et oljeklyster på kvelden før du legger deg.

Ingen av delen vil sette i gang fødsel, men hjelpe deg å få tømt magen.

Ønsker deg lykke til med fødselen.

Ps!18.54- Klyster pg klyx er ikke det samme.

Annonse

Skrevet

Microlax er et miniklyx. Klyster er fra 100ml-1000ml. Ingen av delene brukes til å starte fødsel. Sykehuset anbefaler de gravide å ta klyx eller klyster for å tømme magen før klyster eller klyx. Det tømmer magen men starter ikke fødselen.

Microlax tømmer kun nedre del av tarmen, klyster hjelper deg å få tømt større deler av magen.

Skrevet

Microlax kan være veldig hjelpsomt altså, da det gjerne er en hard "propp" i endetarmen av avføring som gjør at det er vanskelig å få ut noe. Så hvis du lar microlaxet virket så leeeenge du klarer (lenge som mulig) så kan det sette igang ett realt orkester på badet altså. :P

Skrevet

Takker for svar :)

Men fatter ikke at jm sa at dette også ville virke riefremkallende hvis det ikke er det. Hadde et lite håp om det må jeg innrømme! Lei av å gå overtid, men sånn er det vel bare.

Microlax virket forresten som et skudd på forstoppelsen :P

Skrevet

Hmm akkurat det vet ikke jeg altså. Kan det være det at fordi microlax gjør jo slik at tarmene trekker seg sammen slik som "rier", slik at dette også overføres til livmoren, sånn at den begynner å få sammentrekninger? nei gud jeg aner ikke, hehe. Merker du noe forskjell da? Økt kynnere el? :P

Forresten supert at det funket da! Utroolig deilig når det endelig slipper, hehe.

Skrevet

Nei, dessverre ingenting :( Googlet det og var visst en del delte meninger. Lever i håpet da fordiom ;)

Hehe, ja, det kan du si :P

Skrevet

Fikk klyster på sykehus etter to døgn med vannavgang..det starta min fødsel iallfall. Gikk fra null til hundre tvert..hele fødselen fra første rie til frøkna var ute tok fem og e halv time...side du er moden, tror jeg nok det KAN sette i gang, uten at det er en selvfølge.

Skrevet

Å, håper det iallefall :)!

Annonse

Skrevet

Det er duphalac (?) som er riefremkallende, altså det mann DRIKKER, ikke det man stapper i baken.

Skrevet

Dulphalac og laktulose er på ingen måte riefremkallende. Vet du dere ikke hva dere snakker om, så la være å legge ut feilinformasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...