Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Vi har akkurat flytta og pappan gikk fra fast jobb til ingen jobb til nå endelig en jobb i et vikarbyrå. Vi håper selvsagt at han skal få seg fast jobb etter hvert, men er ikke veldig enkelt alltid. Han trenger jo ikke ta ut sine 10 uker før innen 3 år, men hvordan blir det når han jobber i vikarbyrå og feks bare får oppdrag på 4 eller 6 mnd av gangen. Har han rett til å ta sine 10 uker midt inne i et sånt oppdrag? Og hva skjer hvis vi får et barn til innen de 3 årene har gått, han vil vel fortsatt kunne ta 10 uker fra førstemann? Kunne sikkert kontakte NAV, men tenkte jeg skulle spørre her først om noen har peil
Neijasså... Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Har lest om flere her som har mistet permisjon fra første baby når de har fått ny baby i permisjonstiden, men er ikke sikker på om det gjelder pappapermen også. Burde vel i grunnen gjøre det, i likestillingens navn...
Guttemamma75 Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Han har rett til å ta ut pappapermisjon når han vil, selv når han er i et oppdrag av kort varighet. Det er vikarbyrået som er hans arbeidsgiver og ikke de stedene han jobber, så det er jo bare å gi beskjed til vikarbyrået når han vil ha permisjon så kan de la være å booke han i akkurat den perioden... Får dere et nytt barn uten at han har tatt ut fedrekvoten mister han den såvidt jeg har skjønt, men jeg finner ikke dette inne på nav sin side akkurat nå.. Sikkert lurt å kontakte nav så får du svar vettu...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2010 Jo, men hvis de ikke booker ham så får han jo heller ikke lønn...
Neijasså... Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Han får vel lønn fra NAV i pappapermperioden i så fall?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2010 NAV ja, ha ha. Det hadde jeg ikke tenkt på engang. Det er jo sant Takk
elskerlivet Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+til+far+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon Far må også ha jobbet 6 av 10 siste mnd.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2010 ja, det er vi klar over. Han har bare vært 6 uker arbeidsledig. Begynner å jobbe igjen i morgen
elskerlivet Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Da går det nok fint vettu, nå vet ikke jeg når du har termin, men så lenge dere er sikre på at han rekker jobbe de 6 mnd totalt har det ikke noe å si at det er hos flere arb.givere, er jo NAV som utbetaler dette, og det er arbeidsgiver nødt til å tilrettelegge i forhold til!! Lykke til!!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2010 Jeg hadde termin 090909, vesla ble født 100909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå