Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 jeg og samboen skal gå fra hverandre, hvor skal jeg søke og hva, får man noe hjelp til å finne et sted å bo? takknemlig for alle svar
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 glemte å si at vi har en sønn på 11 uker, og jeg har ikke peiling hvor skal jeg begynne?
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg fikk ikke noe hjelp til sted å bo. Det har jeg måttet fikse selv. Det har resultert i flytting mange ganger... først fra samboer til en kjellerleilighet. så bodde jeg 1 mnd hos foreldrene mine, så inn i et rekkehus som ble lagt ut for salgt dagen etter jeg flyttet inn.... Da sa min mor at vi søker om lån og kausjonerer. Flyttet så inn i campingvogn i mai og flyttet inn i nytt hus i høst:) Men fy for en slitsom periode.... Er så glad jeg har huset. Her kan vi være hvor lenge vi vil:) Ta kontakt med NAV!!!!! Det som er dumt er at det ofte er 2 saksbehandlere... Vet ikke hva slags situsjon du er i, men du kan søke overgangsstønad og studiestøtt og bostøtte og kontantstøtte Du har krav på dobbel barnetrygd.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Du må kontakte familievernkontoret og bestille mekling. Når du har meklingsattest kan du søke om utvidet barnetrygd og andre stønader som tilfaller enslige forsørgere.
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Stemmer det.... det hadde jeg glemt:) En veldig grei prosess altså.... Glemte å si lykke til. Det er en tøff periode, men det går så fint til slutt. nå har det gått 2 år her. Nå faller endelig alle brikker på plass med jobb og ny kjæreste samt bolig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå