Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg trenger å høre andres meninger om en sak.. Mine foreldre skilte lag for to år siden, etter det har min mor reist til tyrkia flere ganger. Hun tar med seg mine unge søstre på 22 og 15 år. De reiser til samme sted hver gang, og har blitt kjendt med mange der nede. Jeg vil kalle det for flørte-turer siden de faktisk bare blir kjendt med tyrkiske mannfolk. De kaller dem for "kompiser" Moren min kan virke litt naiv/ lettpåvirkelig og rett og slett dum til tider, så jeg blir litt bekymret. Hun oppfører seg enkelte ganger som en 17 åring i væremåte. stygt å si det men synes de ser ut som /og oppfører seg som tre bimboer avogtil rett og slett:S De eneste de bryr seg om er å få oppmerksomhet fra mannfolkene der nede, noe som gjør meg forbannet. Er klar over at min mor og den ene av mine søstre er voksne og må få bestemme selv. Men jeg har fått et anstrengt forhold til de, spesielt min mor. Jeg synes ikke noe om at hun drar med seg døtrene på flørte-tur. De har forhold til tyrkiske menn der nede og nå PLUTSELIG i julen (faktisk lillejulaften) stod det et nytt "familie-medlem" klar til å feire julen her. Det var en "kompis" fra tyrkia. Familien har hatt en negativ holdning til dette hele tiden. Min mor hadde ikke fortalt noe om dette på forhånd, så det kom litt brått på de fleste når det kom en fremmed tyrker her som skulle feire jul,og delta i alle familie selskaper. Beskjeden jeg fikk fra min mor var at dette var min søsters "kompis" og at vi kunne bare regne han som en del av familien. (Føltes litt rart siden alle trodde at min søster bare hadde en pause i forholdet til sin forlovede på det tidspunktet.) Jeg sliter litt med dette fordi jeg går og irriterer meg grenseløst over dem, da spesielt min mor, som jeg nesten ikke tåler nå når jeg går høygravid. Jeg er kanskje litt hormonell for tiden:S, og det er flere grunner til at jeg har et litt anstrengt forhold til moren min, ikke bare denne tyrkia-greia. Jeg merker at jeg unngår henne, og det gjør meg ofte trist. Jeg veksler mellom å bli irritert og å få dårlig samvittighet hele tiden, og det er slitsomt, spesielt akkurat nå rett før fødsel osv. Hva mener dere andre om dette?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hva er det du vil høre da? At mora di er en fæl, barnslig, flørtende "hore"? Hjelper det deg noe i det hele tatt? Jeg var også irritert da faren gifta seg med en lykkejeger i Thailand, men jeg kunne da ikke være noe annet enn irritert. Man må legge til side den irritasjonen man går og kjenner på, fordi det ødelegger sikkert både familieidyllen i hjemmet ditt og forholdet til familien din.
Gjest Ambivalent Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Det er to ting du kan gjøre, enten bite det i deg og forhåpentligvis komme over irritasjonen, eller du kan ta opp temaet med dem for å forklare hva du føler om dette.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 dette har jeg lest her for en stund siden, helt likt innlegg. Jeg syns din mor og dine søstre virker veldig "slutty" og jeg forstår godt at du irriterer deg over deres oppførsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå