Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg mistet jobben i starten av svangerskapet. Er nå straks 6 måneder på vei og jeg holder på å bli gal. Ingen ansetter en som er gravid. Jeg søker masse jobber, kommer på masse intervjuer og avvist hver gang. Jeg orker nesten ikke å stå opp lenger. Er jo bare en nytteløs klump... Våkner 3-4-5 hver morgen og ligger å grubler på hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen uten penger og uten noe som helst å bruke tiden min på. Deretter står jeg opp og sitter med ugredd hår, udusja og bimmer i mange timer. Leser kanskje litt. Ser litt på tv. Overser tlf om det er noen jeg kjenner, fordi alle spør masse om jobber. Om jeg søker og hvor jeg har vært på intervju osv. De skjønner ikke at det ikke spiller noen rolle, for ingen ansetter meg nå likevel. Har ikke kjøpt noenting til babyen kommer, for ledighetstrygda går jo bare akkurat til regningene og ikke noe mer. Nå ser det ikke ut som om livet kommer til å bli noe bedre heller. Dritt. jeg orker snart ikke mer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530476-orker-ikke-mer/
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Del Skrevet 4. mars 2010 Uff, du har det veldig tøft akkurat nå! Bor du alene eller har du samboer å dele utgiftene med? Hva med foreldre? Kan de bistå litt nå som du er i en vanskelig situasjon? Kanskje du kan få deg jobb etter at babyen er født. Jeg begynte å jobbe når lillejenta var 1 måned, og det gikk kjempefint ettersom jeg jobbet mest på kveldsstid mens pappaen var hjemme ;-)! Jeg har masse babyutsyr jeg gjerne gir bort, så jeg håper du gir lyd fra deg igjen. Det går opp og ned her i livet, og nå er det tid for at det skal gå oppover for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530476-orker-ikke-mer/#findComment-141534923
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 5. mars 2010 #3 Del Skrevet 5. mars 2010 Huff, føler med deg!!! Mistet jobben selv da jeg var 4 mnd på vei, var sykemeldt i slutten av arb. perioden og har gått hjemme i 4 mnd nå. Januar var en drit-tøff periode hvor jeg nesten bukket under:/ Men nå går det oppover- det blir jo lysere ute og det er ikke så lenge igjen til fødselen. Anbefaler deg absolutt å ta litt tak- pleie deg selv- selv om du ikke har noen grunn til å "pynte" deg om dagene. Kjenner meg igjen- det blir ofte joggebukse og bad hair day de dagene jeg ikke skal noe... Gå på Bim-treff, hvis du ikke gjør alt da. Her jeg bor er vi mange som er hjemmeværende, Bim-damer altså, og vi møtes fast hver onsdag. Passer perfekt- midt i uka, litt sosial omgang også har man noe å se frem til etter helgen:) Ellers strikker jeg mye, hekler også. Har strikket 2 store babytepper og heklet ett vognteppe og har nå begynt på sokker. Lue neste. Må ha noe å drive med, føle man nyttiggjør seg på et vis. Garn er helle rikke dyrt, 20 kr per nøste på europris, mye fint der! Så har jeg en hund da- som jeg går mye tur med. Du får ingen vikariater da? Vil tro at det er langt enklere å få seg kortsiktige jobber, faste jobber gadd jeg aldri en gang å søke på... Eller om du har noen tidligere arb.plasser du kan jobbe litt på? Bare sånn for å få tiden til å gå og få litt ekstra penger i pungen. Ikke gi opp- det kommer alltid lysere tider selv om det ser jævlig ut akkurat nå!!! Hang in there:) Klemmer fra meg! Foreldrepengene vil ihvertfall få et løft om du får jobbet litt nå mot slutten, alt hjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530476-orker-ikke-mer/#findComment-141541445
vonita Skrevet 22. mars 2010 #4 Del Skrevet 22. mars 2010 hei, leit og høre om din situasjon. jeg var på tiltak i nav men på grunn av mye sjukdom ble jeg tatt ut av jobb. veit ikke hva jeg har krav på og pengene går ikke rundt. så jeg skjønner hvordan du har det. ingen annsetter noen som er seks mnd på vei. jeg er 26uker på vei i dag. vi har fått vogn, stellekomode og seng av besteforeldre men er jo litt igjen. systemet til nav er jo også udugelig og ikke minst di som jobber der. går du dit for hjelp så føler en seg liten nok som det er om ikke de skal rakke ned og få deg til og føle deg som en byrde og en plage. har en ikke jobb er det nesten umulig og klare seg om man venter en liten. hvordan er det med deg om dagen? hvor er du fra? klemmer fra meg håper du svarer slik at vi veit du holder deg oppegående:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530476-orker-ikke-mer/#findComment-141619893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå