Gå til innhold

Ikke en menneskerett å kjøpe egen bolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne diskusjonen spant jo helt ut av kontroll. Mente ikke Hi at det nå er vanskeligere å kjøpe bolig pga de nye reglene som sier du kun får 90 % av boligens verdi i boliglån, ikke full dekning som det er blitt gitt tidligere? Jeg og min samboer tjener 900.000 i året og har planer om å flytte tilbake til hjemstedet i løpet av sommeren. Vi har et barn på vei som kommer om 4 måneder. Dette bestemte vi faktisk bare for noen dager siden, men oppdager nå med de nye reglene at man selv må stille med 10 % i egenkapital. Dette har vi ikke belaget oss på og har ikke oppsparte midler til dette. Vi har oppsparte midler men det skal gå til babyutstyr. Synes det er helt latterlig at vi må stille med egenkapital, og at man ikke får en advarsel i forkant så det er mulig å spare. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre. Skal jeg plutselig ikke få kjøpe meg hus likevel? Fordi jeg må stille med egenkapital? Jeg tjener bra, det er ikke det det står på, men tross inntekt så skal jeg ikke få kjøpe hus før jeg har spart flere hundre tusen. Det er ikke bare uføre dette går utover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mente på¨ingen måte at uføre ikke skal kunne kjøpe seg bolig, men at det ikke er urimelig å forvente at man må spare seg opp litt egenkapital før ma nkan kjøpe, og at man ellers må ha en ordne tøkonomi. Slik politikken til bankene har vært de senere år kan man få mer i lån enn hva man evner å betjene.

Tæring etter næring...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...