Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Del Skrevet 3. mars 2010 Barnet mitt sov godt om natten/dagen frem til den dagen hun fikk 3 mnd vaksinen. Etter den dagen våkner hun ca hver time om natten og det virker som hun har mye uro i kroppen. Kan dette være helt tilfeldig eller er det flere som har vært borti lignende? Kan jo legge til at jeg eldstemann hadde også søvnproblemer frem til 2 års alder og etter en titt dagboknotater og helesekortet hans, viste det seg at problemene begynte etter 3 mnd vaksinen og ble verre etter 5 mnds vaksinen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 5. mars 2010 #2 Del Skrevet 5. mars 2010 Tilfeldig? Ikke i det hele tatt. Våkn opp! Vi må ikke være så naive at vi tror at vaksiner er helt problemfrie. TIl og med helsesøster innrømmer at å vaksinere ikke er så 100% problemfritt som du gjerne ønsker det skal være. Å vaksinere er et direkte inngrep på barnets immunforsvar, enten du liker det eller ikke. Klart dette fører til reaksjoner, heldigvis oftest (men dessverre ikke alltid) milde. Siden du til og med har et eldre barn, skulle dette med reaksjoner ikke akkurat komme som en bombe på deg? Det foreligger mange henvisninger til linker og kilder om emnet her inne på siden. Også henvisniner til bøker om emnet. Bla nedover innleggene så vil du finne en del. Ta en runde og "les deg opp" ang. vaksiner.. Kan jo være greit å gjøre til neste evt. runde? Husk at å vaksinere er et tilbud, ikke tvang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141538640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Del Skrevet 5. mars 2010 mamma-x-3: må si jeg har problemer med å ta deg seriøst. Du fremstiller jo de som vaksinerer barna sine som om de er dumme og ikke klarer å tenke selv. Men det er jo mulig det er sånn du ser på andre mennesker. Er i hvertfall det som går igjen i alle svarene du gir folk som har vaksinert. Hl: Det kan jo ha en sammenheng med vaksinene, men det kan også være tilfeldig. Kjenner en som begynte å våkne om natten etter vaksine, men det gikk tilbake til normalen etter noen uker. Og de har ikke opplevd det samme etter de andre vaksinene. Kjenner også noen som har utsatt vaksinene som også plutselig har fått søvnproblemer i en periode. Barn som har vært kjempe flinke til å sove kan plutselig begynne å våkne en god del om natten for så å gå tilbake til å sove hele natten. Lykke til, håper det ordner seg snart :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141538689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 7. mars 2010 #4 Del Skrevet 7. mars 2010 Siden du snakker om å være seriøs: Hvor seriøst er det å vaksinere sitt barn uten å få med seg at det kan forekomme bivirkninger på kort eller lang sikt? Jeg blir så overrasket over foreldre som ikke overhodet har satt seg inn i hvilket tilbud de tar i mot? Hvor naive har vi lov til å være? At bivirkninger forekommer skulle vi alle være forberedte oss på. Dette er informasjon som skulle blitt gjort klinkende klart på helsestasjonen. Men igjen - det virker som at all informasjon som kan uroe foreldre - og til og med kanskje få dem til å avstå sprøytene - skyves under et teppe og bagatelliseres. Det er dette jeg vil til livs. Klarer jeg å få foreldre til i hvert fall sette seg litt inn i vaksinespørsmålet er jeg fornøyd. Mer enn en gang stusser jeg over at ja, her er det mange som ikke tenker selv. Dessverre, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141549875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg håper ikke du overfører den nedlatende holdningen du har til andre mennesker til barna dine, men nok om det. Jeg har lest om vaksiner og vaksinert barnet mitt fordi jeg mener det er det beste for henne. Og ja, jeg klarer faktisk å tenke selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141557735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappa`n Skrevet 10. mars 2010 #6 Del Skrevet 10. mars 2010 Klart det kan være en sammenheng. Kanskje har du et barn som er sensitivt for stoffer i injeksjonen. Det er uansett stressende for organismen å få en infeksjon - injesert eller ikke. Selv er jeg meget kritisk til det jeg mener er en ukritisk overvaksinering i vårt samfunn. Den generelle folkehelsa (hygiene/ernæring) er meget god i Norge og meget beskyttende. Vi har og et system som gir mor mulighet til å fullamme i mange månder. Vi er bedre beskyttet enn vi gjerne tror (mener jeg), men vi har blitt pumpet så fulle av overbevisning om vaksinasjon at de færreste overhodet reflekterer. MEN: Vi må ikke glemme god gammeldags utviklingspsykologi. Mange barn oppdager verden utenfor seg selv på en mye mer omfattende måte enn tidligere når de er rundt tre månder. Mange barn blir urolige og uinterriserte i å legge seg. De har ikke tid :-) .Dessuten gir oppdagelsen av verden behov for omfattende bearbeiding av opplevelser og hjerneaktiviteten er kollosal. Dette kan gi mye uro, sterkt behov for trøstepupp, lakenangst etc. Det du beskriver er ikke ulikt min uvaksinerte datter når hun var ca 3 mnd. En god venn av meg hadde det og slik med begge sine uvaksinerte døtre. Mange ting spiller inn. Men vi har meget friske aktive babyer som motorisk og oppmerksomhetsmessig er særdeles våkne. Jeg er veldig fornøyd med valget om ikke å vaksinere. Det øker angsttrykket mitt litt, da man gjør noe annet enn det man "bør / skal", men jeg kan ikke bruke vaksine på barnet mitt som angstmedisin for meg selv heller... :-) Det er gjerne vanskelig å skille og å sortere hva som er hva. Autismedikusjonen v.s vaksine er en diskusjon som formelt er død i Norge. Autisme sykdommer manifisterer seg gjerne hos barn omtrent aldersmessig samtidig som barn mottar den vaskinen som gis skylden for autismelidelser. Sammentreff, eller er vaksinen medskyldig? (Da mener jeg utløsende for barn som er sårbare for en slik lidelse.) Det som er synd i Norge er at fagmiljøene er altfor passive i forskning og diskusjon omkring dette. Men jeg har min overbevisning. Hvorfor tar det helt av med diagnoser som Asbergers (høytfungerende autisme) i norge? Er det fordi diagnosekriteriene er bedre?, er det fordi vi vaksinerer på oss nevrologiske lidelser?, er det miljøgifter, eller hva er det..? Svaret du får er ulikt avhengig av hvem du spør.. Folkehelseinstituttet sa i Semptember at Pandemix var helt trygg og de anbefalte alle gravide å vaksinere seg. Nå i Februar søker FHI penger til å forske på om vaksinen kan ha sammenheng med en økning i dødfødsler de siste måndene. Hvordan kunne de si noe slikt i September???når de nå ønsker å forske? Det er denne type liksomfaglighet som jeg finner skremmende. Det er bra det forskes på, men ikke bra å argumentere utfra evidence når evidencen ikke er der. Uansett: vi begynner å bli mange mennesker her på jorda, så før eller senere kommer det helt sikkert til å slå tilbake. Det er nærmest en naturlov. Til slutt: Så bra du er litt kritisk til vaksinasjonen da. Velkommen til en verden der det er nesten umulig å sortere kunnskap fra kvalifisert/ukvalifisertsynsing og holdninger. Selv er jeg en fagperson, som nesten ikke greier å finne noe som helst balansert. Litteratur er enten eller. Jeg personlig tror på "både og og". Til syvende og sist handler det om holdninger og tillit til kroppens eget forsvar. Dette forvaret skal ikke forstyrres, men styrkes gjennom god generell helse mener jeg. Ble visst mye dette......:-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141563032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #7 Del Skrevet 11. mars 2010 Tusen takk til deg pappa`n for et langt og saklig svar. Vi har bestemt oss, og minsten skal ikke få dose 2. Ikke enda i hvert fall. Vaksineringsdagen er på førstkommende tirsdag og jeg vet jeg kommer til å møte motstand fra helsesøster, men det får bare være. Men det plager meg så inderlig at helsesøster bagateliserer de problemene vi føler har oppstått etter 1 vaksineasjon, at jeg frykter det kommer til å bli en heftig debatt med henne. Hvis de fleste helsesøstre/leger er som vår, så er det ikke rart at det ikke finnes noe dokumentasjon på den type bivirkning, siden helsestasjonen bare føyser bekymringene dine vekk og sier at det er ingen grunn til å rapportere inn den slags "bivirkninger". Hilsen HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141568591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #8 Del Skrevet 11. mars 2010 En liten ting til, pappa`n : hvilke reaksjoner fikk dere fra helsestasjonen da dere valgte å ikke vaksinere datteren deres? HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141569170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #9 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg er ikke pappa`n, men en annen pappe som heller ikke har følgt vaksinasjonsprogrammet. Da vi gav HS beskjed om at vi ikke ønsket å vaksiner ble det selvsagt reaksjoner. Men da foregikk diskusjonen inne på HS sitt kontor. Noen uker etterpå kom jeg alene for å veie. Da tok HS opp diskusjonen på fellesrommet, mens mange andre foreldre hørte på. Heldigvis hadde jeg lest meg opp i temaet og HS ble faktisk ganske brydd når hun forstod at denne unge pappen hadde en god del mer kunnskap om emnet en hun selv. Etter det har hun aldri tratt opp den diskusjonen. Ikke da og heller ikke nå med nr 2. Nå sier hun bare at det er vi som bestemmer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141530233-s%C3%B8vnproblemer-etter-vaksine/#findComment-141570813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå