Gå til innhold

Jeg syns det er helt idiotisk å feire bursdag en annen dag enn man faktisk har bursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen flytter julaften, men å flytte bursdag til den dagen det passer best, ja det er greit. Jeg syns det er tåpelig. Syns det er snodig å skulle feire f.eks en 30-års dag to uker etter at vedkommende faktisk hadde bursdag. Man kan gjerne holde en fest før eller etter man har bursdag, men da heter det faktisk ikke bursdagsfeiring. På samme måte som det ikke heter julaften om man skulle finne på å servere ribbe og kjøpe gaver til hverandre en fin dag i mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julaften er normalt sett en fridag for de fleste, bursdager er bare fridager av og til...sier seg selv at det ikke alltid passer å feire på selve dagen. Litt korttenkt dette Anonym ;-)

Skrevet

Hehe det er det rareste jeg har lest på lenge. Greit nok at vedkommende har ikke bursdag 14 dager etter den egentlige dagen men det må da være lov å utsette feiringen. Synes det lukter litt forumtroll her jeg;-)

Gjest Tale30
Skrevet

Kjedelig for jenta mi da, som enten må feire bursdagen sin på lillejulaften uten gjester (for hvem kommer vel på en slik dag), eller ikke får lov til å kalle selskapet sitt for bursdagsfeiring.

Skrevet

Det er ikke en fridag for folk i turnusyrker, og de er det mange av. De som må jobb seinvakt på julaftn flytter likevel ikke feiringen.

Skrevet

...eller ekstremt dårlig dag :-)

Skrevet

Da er vel det strent tatt deres problem som ikke tilrettelegger for feiringen med sine familier. Om jeg vil ha full fest i min 30-års dag og denne faller på en onsdag, så flytter jeg den pent og pyntelig til en lørdag fordi ellers kommer ikke folk. Så enkelt er det. Om du da ikke ville kommet fordi det er på feil dag, så synd for deg ;-)

Skrevet

Mange barn av skilte foreldre feirer julaften en annen dag enn 24. desember.

Skrevet

Jeg kommer gjerne jeg, men da kommer jeg på fest, ikke i bursdagsfeiring, for du har ikke bursdag.

Skrevet

Det er i tilfelle like idiotisk

Skrevet

Du er rar. Vi feiret juleaften med pakker og mat dagen etter selve julekvelden fordi jeg måtte jobbe den 24. Fungerte like fint som julekveld den dagen som den 24. Og mine barn har vært i mange bursdager som ikke er den dagen de fyller, men alle drar jo i bursdag for det. Merkelig er du.

Skrevet

Det er vel en liten forskjell på jul og bursdag da jul gjelder "alle" en dag, mens bursdag gjelder "en dag per menneske". Kan ikke sammenligne de.

Hvis man ønsker å samle familie og venner en dag hvor det passer, sier det seg selv at det kan bli vanskelig å feire onsdag kveld klokka 7 når barna legger seg halv 7. Og man feirer vel ikke bursdagen, men feirer at man har hatt bursdag eller at man snart har bursdag og det gjør man på en dag som passer for flere.

Skjønner virkelig ikke at dette er en problemstilling, men HI om det...

Skrevet

Synes det e rhelt O å feire akkurat hva man vil akkurat nå man vil, f.eks. å feire at man har flt 40 år, ett eller to år senere, dersom det passer best. Det viktige er å gjøre noe hyggelig med e man er glad i og når det pssser, ikke hvilken dag dette skulle være.

Du virker litt skrudd ..

Skrevet

flaks for meg at jeg fylte 30 på en lørdag da, så det ble en "ekte" bursdagsfest....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...