Gå til innhold

Skrek deres babyer under barnedåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrek deres babyer under barnedåpen? I kirka, i seremonien etterpå?

Skal ha dåp på søndag, blir veldig fort stresset viss jenta mi skriker blant forsamlinger.. Noen råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gjett om han gjorde..... Han er ikke (og var ikke) redd i forsamlinger, men han ble livredd hver gang kirkeklokkene eller orgelet spilte. Og det var jo nesten hele tiden. Han gråt også da han fikk vann på hodet, men gliste da han ble løftet opp av presten og vist fram til hele forsamlingen - glad i oppmerksomhet som han er :-)

Skrevet

Nei, hun gjorde ikke det...

Vi sørget for at hun hadde tørr bleie, og at hun ikke var trøtt. Hun hadde med seg bamsen sin og en flaske med melk:-)

Det beste du kan gjøre er å slappe av:-) Dessuten er det bare å gå ut dersom barnet gråter etter selve dåpen er gjennomført:-)

Ha noen andre som evt kan ta barnet, dersom du blir stresset:-)

Skrevet

minste har skreik ikke, han va heilt rolig. Elste byntå å hylskrike da ho fikk vann åver hode og ho va ikke bra å ha med å gjøre da. Men det va før vanne va kaldt. Tantungen min skreik under heile sermonien og etterpå, men det viste sæ jo dagen etter da ungen va hos legen at ho hadde halsbettennelse. Men da va det ekstremt. Du ska se det går bra og at du klare og holde dæ rolig.

Skrevet

Mitt barn skrek igjennom nesten hele gudstjenesten. Vi ble bare nødt til å gå ut... kom inn igjen mot slutten da hun sovnet... Jeg var veldig stresset, så tror det var det som gjorde utslaget. mitt eneste råd er å være rolig...

Skrevet

Min gråt ingenting. Hun var bare 4 uker gammel, og vi passet på å mate henne rett før gudstjenesten begynte, så da sovnet hun, og sov likesågodt gjennom hele greia:)

Anbefaler deg å passe på at barnet nettopp har fått mat og tørr bleie, så skal det nok gå greit:) Skulle det skje at han blir helt hysterisk under gudstjenesten kan du bare gå ut med ham, for å roe ham ned :)

Skrevet

Har døpt to barn, ingen av mine gråt. Verken i kirka eller i selskapet etterpå.

Skrevet

Nei, mi skrek ikke noe sted. Sutra litt under selve gudstjenesten fordi hun var trøtt, men så sovna hun. Under selve dåpen bare titta hun seg rundt.

Ha med mat på flaske om du ikke ammer- og ikke vær redd for å amme underveis, dekk deg evt til eller ta en tur ut. Ha gjerne med vognbag som babyen kan sove i, og husk smokken om ungen bruker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...