Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Svigermor har laget kvalme over flere år, og nå orker jeg ikke mer av henne. Forsøker å tilgi, men hele kvinnemennesket byr meg i mot. Noen som kan komme med råd og tips om hvordan jeg skal klare å omgåes henne igjen? MÅ omgåes, siden vi bor i generasjonsbolig, men vet at hun etter en stund begynner å kjefte på meg igjen. Greit at hun er mannens mor og farmor til sønnene mine, men hvor mye skal man tåle? Hjelper ikke å snakke med henne om dette, hun har aldri feil. Skal jeg la henne fortsette å kjøre på, av hensyn til familien eller gjøre noe så drastisk som å flytte? Sønnen og barnebarna forguder henne.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 det gjør ikke jeg heller.... jeg har alderi hatet noen før, og trodde alderi jeg skulle hate heller, men svigermor har fått frem hat følelsen i meg.... flytt, det hadde jeg gjort...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Du har kun et lite ønske, og det er å bli behandlet med respekt - klarer hun ikke så pass?? Vel, det er mannens mor, da får han underholde henne hvis han vil, men du vil IKKE at svigermors manglende respekt overfor deg skal overføres til barna dine. Så barna kan besøke henne hvis du er med og svigermor oppfører seg pent. Det er jo tross alt lett for deg å ta barna og gå hjem hvs dama blir ufin.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Problemet er at hun er så hjertelig når andre er til stede. Kommer inn og kjefter når jeg er alene hjemme, og kommer hele tiden med små, spydige kommentarer. Ingen enkel dame, nei. Jeg vil helst ikke gå inn til henne, men da blir mannen sur på meg, og ungene synes jeg er slem mot snille farmor.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Håper på flere råd, da dette sliter veldig på meg.
2 små og en undulat Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Jeg skjønner ikke helt hva det er hun gjør jeg da. Du sier at hun er frekk, men hvordan skal vi vite at det er hun som er frekk og ikke du som er nærtagen? Hvis det er virkelig ille ville jeg ha flyttet. Du kan jo ikke bo i samme bolig med en du misliker! Mannen din og unga dine har ikke vondt av å bo et annet sted, men du trenger kanskje ikke flytte sååå langt unna?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Kan ta et eks., om mannen min vil gå ut med kompiser, så er det helt ok. Han trenger jo å slappe av og kose seg. Om jeg skal ut med venninner roper hun at jeg ikke tenker på familien, kvinner som drikker osv. Nei, jeg er ikke ute hver helg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Du trenger å "slappe av og kose deg" du også- like mye som ham. Er snakk om likestilling! Og hva hun mener om det er vel heller uinteressant. Jeg hadde flytta på flekken, og hadde ikke sambo villet flytte- hadde jeg lett tatt med meg barna og flyttet selv. Du trenger ikke lide for at svigermor skal få ha det bra, da går det ut over barna dine også, og garantert forholdet mellom deg og mannen din. Sender deg en klem- og sier LYKKE TIL! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå