Gå til innhold

Hvordan forklare keisersnitt til en 4 åring? (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan forklare en gutt på 4 år at mamma skal ha keisersnitt? Jeg var litt dum og forklarte at babyen skulle bli skjært ut av mamma sin mage av flinke leger på sykehuset og etter dette har han selvfølgelig vært litt engstelig og bekymret. Huff, vet jeg ikke burde sagt dette, men der og da klarte jeg ikke å finne på noe annet å si.

Alle gode tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du har et luksusproblem jeg....

Er vel mye enklere å skulle forklare at babyen kommer ut av et hull i magen som legene fikser, enn å si at den kommer ut av RUMPEN.........??? ;-)

Skrevet

Synes du forklarte det riktig jeg!

Hva skal man ellers si?

Jeg har forklart begge barna mine om hvordan de kom ut, altså ut magen og hvordan det ble gjort.

Men det er selvsagt viktig å få med at det ikke er farlig og vondt mens ingrepet blir gjort.

Barn er nyskjerrige og ikke alltid så lettskremte som vi tror.

Jeg ville fortalt barna mine at jeg gledet meg til keisersnittet, faktisk :)

Skrevet

Jeg har sagt at alle mammaer må dra på sykehuset og få hjelp av legene til å ta babyen ut av magen og at det finnes to måter babyer kommer ut av magen på. Noen babyer kommer ut av tissen og andre babyer kommer ut av magen. Legene passer på at det ikke gjør vondt for mamma, men mamma kommer til å ha et lite sår nederst på magen etterpå.

Hvis du kjenner noen som har tatt keisersnitt (godt) kan jo kanskje til og med barnet ditt få se arret, så hun/han skjønner konseptet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...