Gå til innhold

Ber dere mødrene deres på kaffe avogtil? Sier de ofte nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med minstemann og prøver å be min mor til kaffe avogtil på hennes fridager. Men det som ofte skjer er at hun sier ja, jeg får se hva jeg rekker utover dagen. Så da legger ikke jeg andre planer. Deretter ringer hun og sier; jeg tror jeg må hvile litt alikevel jeg.

Også kommer hun ikke. Jeg har måttet slutte og si noe til eldsta på 3år. For hun blir jo kjempeskuffet når bestemor ikke kommer alikevel. Om hun er i barnehagen så er det jo ikke så farlig, men da hadde det kanskje vært fint for bestemor og minstebarnebarnet og få ha litt alenetid?

Nå tenker jeg etter nok en slik dag at det får være nok. Jeg får bare slutte med invitasjonene? Eller så får jeg si at jeg vil ha et nei eller et ja?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lærer jo som små av våre foreldre at vi skal holde det vi lover. Mein mor er ikke ofte her men, når jeg ber henne og hun kan kommer hun. Hadde nok tatt meg en prat med henne jeg. Skjønner jo at det er kjedelig med avlysninger i siste liten.

Skrevet

har lært meg at når jeg får slike svar av min mor så betyr det som regel "nei".

Bryr meg ikke om det, for det er "deres tap" som ikke får sett barnebarna når de har mulighet til det. Men samtidig så har jeg full forståelse for at de syns det er godt å slappe av når de feks har en fridag - de har jo sitt liv og sine planer og sine ting å holde på med.

Skrevet

Nå har vi ikke foreldre i nærheten, men jeg vil jo tro at det er bedre å si at din mor må si nei eller ja slik du kan legge andre planer. Det er jo ofte en grunn til at en trenger en fridag også, og ofte er vel lysten større enn overskuddet.

Skrevet

Her inviterer vi svigermor av og til, men pga kols og diverse andre sykdommer hender det at hun melder avbud (full forståelse for det, men trist at hun ikke kommer). Vi gir ikke beskjed til ungene at vi har invitert, så de ikke skal bli skuffet om hun ikke kommer. Og hvis hun kommer så får ungene og vi en koselig overraskelse.

Så fortsett med å invitere henne, men ikke regn med henne så slipper du og ungene bli skuffet. Du kan evt. be henne gi beskjed innen et kl.slett slik at du fortsatt har mulighet til å gjøre andre planer. Eller du kan spørre rett ut om hva hun synes om å bli bedt på kaffe på sine fridager? Ser ikke noe i veien for at du kan spørre om det.

Skrevet

Vet du, Melkekua, det skal jeg gjøre. Hun jobber 60%, og jeg ber henne ikke hver uke. Men jeg skal spørre henne om hun ikke heller vil invitere seg selv heretter. For da slipper jeg og føle at jeg maser.

Skrevet

jeg og gullet :)

er det ikke rart at det er så vanskelig å svare at det ikke passer???

Jeg liker svar man kan forholde seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...