Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Vi vurderer å flytte til Trondheim, men vi har knapt nok vært der noen av oss - og er ikke kjent i det hele tatt. Så hvor er det fint å bo for barnefamilier? Gjerne utenfor byen, nært turområder og med litt boltreplass (",) Men likevel i pendleavstand inn til byen og grei mulighet for bil og offentlig kommunikasjon. Maks 1 time fra dør til dør. Mannen skal jobbe på Dragvoll (hvis vi flytter). Vi har lyst på rekkehus eller enebolig - og med en liten hageflekk. Så da er jeg spent - hvor skal vi flytte? Og forresten, hvordan er boligmarkedet? På forhånd tusen takk (",)
MintCondition Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Om han skal jobbe på Dragvoll fins det masse fine steder å bo i nærheten Jakobsli Tyholt Moholt Bromstad Persaunet Her er det kort vei til turområdet både på Jonsvatnet og Estenstadmarka, samt til fjæra og Ladehalvøya. Boligmarkedet er vel sånn ca som det er over alt ellers i landet nå, ganske dyrt, men med mulighet for kupp om man orker å pusse opp endel selv
Maribella Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg syns den fineste plassen i Trondheim og omegn er fra Ranheim til Vikhammer. Det er i passelig pendleravstand til Dragvoll. Du bruker vel en halvtime kanskje på å komme deg hjemmefra til jobb da. Det er nydelig på nordsiden av byen. Det blir tidlig vår der og det er veldig idyllisk og landlig selv om det er veldig nært storbyen. Har selv bodd i Trondheim i mange år å etter det flyttet jeg til Stjørdal. Skulle jeg valg på nytt nå hadde det blitt Ranheim uten tvil! Vil du enda nærmere byen syns jeg den fineste "bydelen" er fra Ila til Byåsen/Sverresborg. Men Ila er kanskje ikke like barnevennlig. Men Sverresborg/Ugla/Stavset er barnevennlige steder. Boligmarkedet er som sagt ganske likt resten av landet. Ganske dyrt, men er du villig til å pusse opp kan man få en ganske rimelig bolig. Ranheim kan man få tak i et rekkehus innenfor rimelighetens grenser:)
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Sverresborg på Byåsen er fint! Marka rett utom døra med mange dammer og badevann. Bra bussforbindelser og bare ned noen bakker så er du i byen (sentrum). Veldig fint for barnefamilier. Men det dyrere her på byåsen enn mange andre plasser i Trondheim...
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Må legge til at om dere liker plasser med litt mindre snø så er Lade og Ranheim supert. Nære byen er det også. Lade er også gjerne dyrere enn mange andre plasser. Enkelte deler av Byåsen og generelt Heimdal er Trondheims "verste" snøområder..
2søtesmåh Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Mannen pendlet med tog fra Stjørdal inn til Trondheim.. Tar 40-45 min pr.vei..Er det ikke gåavstand fra jernbanestopp til Dragvoll?? Han brukte kortere tid til/fra jobb enn de som bodde i "periferien" av Trondheim og kjørte selv........35 min i bil fra "andre siden av by'n, versus 45 min på tog er ikke ille ) Da kan man bo veldig landlig til, og boligprisene er helt annet enn i Trondheim, men fortsatt ikke særlig billig. Spes ikke enebolig...Og Stjørdal er en Ok by, ikke mye utesteder, eller spisesteder, men ok med butikker, til daglig shopping.For å si det sånn ) Og mange idrettsaktiviteter rundt omkring. Kinoen er faktisk ikke så verst, ikke først ut med filmer, men helt ok..Også får vi vel kulturhus snart..FLyplassen er like ved, Sverige og "harryhandel" er 2 timer unna 8Åre) og Østersund 3-4 timer unna )
MintCondition Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Det er IKKE gåavstand fra jernbanen til Dragvoll Dragvoll ligger oppe forbi Lohove, over Moholt og Othilienborg liksom. Om jeg skulle hatt jobb der hadde jeg ikke orket å bo på Byåsen-siden ihvertfall, da må man jo gjenom hele byen for å komme til/fra jobb.
BellaSuz Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har alltid bodd på østsida av byen og nå bor vi 20 min nord for trondheim. Vil absolutt anbefale deg Strindheim, Moholt, Tyholt, Jakobsli, Ranheim o.l som er mest sentrumsnært, men synes det er finest fra Ranheim- Hommelvik-området. Det ligger nært sjøen, turløyper, er barnevennlig, og boligprisene er ikke like ille her som Ranheim og sørover. Vil IKKE anbefale deg å bo på Byåsen (som nevnt ovenfor så må man gjennom hele byen for å komme seg til Dragvoll), eller utover mot Heimdal (Saupstad, Kolstad, Flatåsen osv.).
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Tusen takk for masse gode tips! Blir nok noen timer med finn.no i dagene fremover (",) Kunne godt tenke meg å bo utenfor byen, og er enig med prinsippet om at en kan likegodt sitte 45 minutter på toget, som 45 minutter på en bybuss som stopper overalt. Men hvis det kun er jernbanestopp i byen - og det er langt å gå til Dragvoll fra byen (som sagt jeg er IKKE kjent i det hele tatt), så er det nok uaktuelt å satse på tog... Hva med type Melhus, Klæbu, Malvik...? Ser på kartet at det er ganske nære Trondheim?
MintCondition Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 I forholf til Dragvoll er Malvik fin avstand ihvertfall.
Lykkelig 2.barnsmor:) Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 byneset er en fin plass. veldig landlig,men samtidig en kort kjøretur unna byen:)
jentebanden Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er ikke veldig kjent, sånn i forhold til å bo, men jeg syns i alle fall at det er fint i Buvika. "På landet", men ikke langt til byen. Kan dere ikke leie en periode, for å bli litt mer kjent. Som du ser på svarene her, så er det veldig forskjellig hva folk liker, gjerne ut i fra hvor de selv bor. De kan jo ha andre preferanser enn dere. Tror nok ikke jeg ville kjøpt med det første. Det er et stykke fra sentrum til Dragvoll.
Rampongi Skrevet 3. mars 2010 #13 Skrevet 3. mars 2010 Enig med resten. Moholt, Lohove, Jakobsli, Jonsvannet, Angelltrøa er jo kjekke steder om mannen skal være på Dragvoll. Byåsen er et snøhøl og upraktisk i forhold til Dragvoll. Heimdal enda lenger unna. Ranheim/Malvik/Stjørdal er jo greie steder, men skal man først flytte til Trondheim, så ville jeg ha bodd i byen og ikke på landet..Men eneboligene er nok billigere der. Det er dyrt med bolig som ellers i landet, men som andre nevner her kan man gjøre små kupp om vil pusse opp. Lykke til med jakten på et sted å bo!
Neijasså... Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Det vil ta ca en time å gå fra nærmeste togstasjon til Dragvoll... Går busser, da, men de er nokså overfylte og bruker vel sin halvtime (mer i rushtiden). Melhus er laaaangt ute på landet, og du må stå i verste køen i Trondheim (Okstadbakkene og Heimdalsmyra) både til og fra jobb. Må sikkert regne med halvannen time til Dragvoll. Klæbu er noe kortere og ikke noe kø til og fra byen (kommer litt an på hvor man kjører). Mange som bor i Malvik og trives der, og grei pendlervei. Alle disse tre stedene har til felles at de er utenfor Trondheim kommune, da, så man er avhengig av å ha barnehagen i hjemkommunen (noe som er upraktisk hvis ungen plutselig må hentes og man har 3-4 mil hjem...). Mange fine steder å bo i Trondheim. ) Ville konsentrert meg om f.eks. Strindheim, Tyholt, Nardo, Stubban, Risvollan, Fossegrenda, Jonsvatnet, Jakobsli (og sikkert en haug jeg har glemt).
Rampongi Skrevet 3. mars 2010 #15 Skrevet 3. mars 2010 Buvika er kjempestas og på landet ja Men det går fort å kjøre inn evn ta bussen derfra. Er ganske populært å flytte dit nå har vært en periode.
-------- Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Må bare skrive at Melhus er ikke laaaaaaaangt på landet som noen sier... ) Og det med å sitte i kø tur/retur kommer helt ann på når man begynner og slutter på jobben. Kjenner mange som bor på Melhus og pendler inn til byen. Selv har jeg pendlet fra Melhus til Persuanet - og det gikk veldig greit. Køen blir man vant til, sjelden jeg stod i kø til jobb.. Men skjønner dem som vil bo nærmere, hvis man kan det.. )
Rampongi Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Det er vel omtrent 3 mil fra både buvika og melhus inn til byen. Peset er om man skal reise kollektivt og bli sittende for lenge i kø, slik at man ikke rekker bussen til dragvoll og må vente på feks lerkendal eller samfunnet på neste buss.. gi går jo ofte, men kjedelig om man feks skal rekke en forelesning eller noe.,.
lille je Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Hoho, "skulle jeg først bodd i Trondheim skulle jeg ikke bodd på landet" Ranheim er ikke akkurat lenger unna byen enn Lohove og Jonsvatnet da Ranheim er toppers:) 6 km straka vegen til sentrum, 10 minutter med bussen. Og MAKS 10 min til Dragvoll:)
Rampongi Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 Jeg mente at om jeg skulle flytta fra et annet sted i landet til feks trondheim, hadde jeg ikke valgt buvika, melhus eller Stjørdal Jeg er litt mer urban, så jeg velger meg en bydel i byen og det har jeg også gjort )
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #20 Skrevet 3. mars 2010 Jeg må definitivt sette meg (og mannen) ned med et kart i nærmeste fremtid (",) Tusen, tusen takk for masse respons! Tydelig at alle har forskjellige preferanser og ønsker! Og vi flytter ikke for å bo i Trondheim, men for at mannen har fått jobb der (",) Vi vil helst bo litt på landet vi da (",) Jeg pendler heller litt lenger for å få et større, finere hus en hage og garasje - istedenfor en sliten blokkleilighet med bråkete naboer og gateparkering - satt litt på spissen! Etter mange år på Grünerløkka i Oslo og et par år langt ute i ødemarka er vi klare for en mellomting (",) Kjenner jeg er ferdig med å bo midt i byen... så det er uaktuelt!
Verbena Skrevet 3. mars 2010 #21 Skrevet 3. mars 2010 Nært Dragvoll har du flere bra området å bo i. Moholt har gode bussforbindelser og mange forskjellige matvarebutikker rett i nærheten, men ikke bo for nært studentbyen da det er my bråk der ved semesterslutt om våren og semesterstart om høsten. Lohove er enda nærmere Dragvoll og estenstadmarka. Valentinlyst/Tyholt er koselig og gir mange fine utemulighet, f.eks knall finne skøytebaner nå på vinteren! Vi flytter på Tiller i april og gleder oss veldig. Masse rekkehus og eneboliger med koselige boligfelt og veldig mange unger! Tar ca 15minutter å kjøre til Dragvoll om man IKKE kjører omkjøringsveien (E6), men velger å kjøre om bjørkmyr istede. Når han skal jobbe på Dragvoll ville jeg ikke bosatt meg på byåsen siden av byen, rett å slett alt for tungvindt å komme seg til å fra jobb. Beregn gjerne 2timer på en vei som uten for rush tar max 20minutter. Steder jeg ikke ville bodd med barn: Kolstad, Saupstad, Møllenberg, Buran, Ila. Kattem og Flatåsen bare under tvil, selvom jeg har venner som bor begge steder å de stortrives!
Rampongi Skrevet 3. mars 2010 #22 Skrevet 3. mars 2010 Da er jo Buvika og Melhus perfekt! Litt kjipt om man blir sittende fast i traffikken, men det er trafikk trodnheim-stjørdal også, så jeg mener det ikke spiller noen rolle hvilken side av byen dere velger i så måte. Sett deg med et kart du og som du ser så er det mange her inne som har peiling på området, så det er jo bare å spørre om det skulle dukke opp noen spm. Lykke til med valget!
E, T & T og ei te Skrevet 3. mars 2010 #23 Skrevet 3. mars 2010 Jeg anbefaler TILLER, Sjetnemarka og Kroppanmarka Superbarnevennlig med masse unger og barnehager, skoler og ikke minst kjøpesenteret som har alt i umiddelbar nærhet, City Syd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå