Gå til innhold

Til dere som skriver banneord,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser veldig mange her skriver helvete, jævlig, faen osv.

Er dette ord dere bruker når dere snakker også? Jeg syns det er forferdelig stygt når folk banner. ( Min personlige mening )

Men når jeg ser det her, på et forum hvor det er mødre og gravide.. Så lurer jeg på om dere snakker sånn foran barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! :)

Banning er helt unødvendig.

Skrevet

Det er jo bare en uttrykksform. Synes det er mye værre å kalle folk sårende ting, eller forsøke å gjøre seg mye bedre enn andre.

Skrevet

Unødvendig for det!

Skrevet

Skriver det kun- banner aldri når jeg snakker.

Skrevet

Jeg banner ikke. Skriver det noen ganger, men da slik; f**n, j**** osv, osv.

Skrevet

Jeg både skriver og sier banneord, er en del av språket her nord. Dette betyr ikke at jeg slenger på et banneord i annenhver setning, men for å presisere noe. "Det var en helvetes lang kø" f.eks.

Skrevet

TIl fjaps

Og det er greit hvis barnet ditt sier: "det var en helvetes kjedelig dag i barnehagen/skolen idag"

Skrevet

Jeg kan banne når jeg skriver, jeg kan banne forran venner og jeg kan banne forran mannen.

Men at jeg gjør en ting i en situasjon vil ikke automatisk si at jeg gjør det forran barna.......eller svigers, eller fremmede, eller de jeg vet som ikke tåler slikt for den saks skyld. Det er språket så fin-fint atte.

Alt til sin tid, er da ikke så enveiskjørt at jeg ikke klarer å tilpasse meg.

Skrevet

Jeg kan desværre banne når jeg snakker, av og til. Det spretter bare ut av meg når jeg minst venter det. Men skrive det, gjør jeg sjeldent.

Hvis barnet mitt begynner å banne, vel, som såklart kan skje, men samtidig så tenker jeg at det finnes mye værre ting ett barn kan utsettes for.

Skrevet

må le litt når jeg leser dette;p

jeg vet det ikke er noe særlig pent å banne og det er jeg forsåvitt heilt enig i.

men for min del som er født å oppvokse i nord, faller det meg dessvere helt naturlig inn å banne:/

så ska vær ærlig å si jeg banner fremfor apselutt alle sammen, men prøver å unngå fremfor barna men det hender det å.

Jeg legger ikke så veldig mye merke til banningen her opp, er så vant til å høre det rundt meg. men føler jeg er må "skjerpe" meg i språket når man beveger seg sør i landet:p

Skrevet

Hender jeg banner, men aldri forann barna mine.

Skrevet

Ja, jeg banner av og til, er ikke stolt over det, men det skjer;p

Og ja, noen ganger kommer det en FAEN mens barna hører det, være at jeg slår meg etc.

Men har sagt til ungene at de har lov til å si til meg at det ikke er lov å si sånne stygge ord;)

Så ja, jeg er en banner....men ikke så ofte.

Skrevet

Ja, jeg banner mye, eller relativt mye, eller egentlig bare helt normalt siden jeg bor her nord.

Banner foran jenta mi(åtte år), kan si "fan steike" hvis jeg plages, eller "Hælvetes forbainnæ skit, faaan åg!" hvis det er ekstra ille.. :) Hun vet at hun ikke får lov til å bannes enda, akkurat som hun ikke får lov til å drikke øl og kjøre bil!

Hun sa forresten "Tytsje" en dag, jeg hevet bare øyenbrynene og da sa hun bare "oisann"..hehe :)

Skrevet

Banning er mangel på ordforråd spør du meg.. Jeg kan virkelig ikke fordra når noen banner foran barna mine :((

Skrevet

I min dialekt er banning endel av ordforrådet.. Og jeg har nok et over gjennomsnittlig godt ordforråd utenom banneordene også..

Du høres fryktelig snerpete ut! Stakkars barna dine!

Skrevet

Ja fytti, tenk å ha en mamma som ikke banner! Ring barnevernet!!

Skrevet

Er forresten ikke HI..

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har store nok og smarte nok unger til at de ikke er papegøyer, samt at de i likhet med sine foreldre veit når man sier hva. Banning funker når det funker.

Skrevet

Kommer, som flere andre her, også fra nord. Men hjemme fikk vi aldri lov til å banne og jeg kan aldri huske at mamma og pappa bante. Men etterhvert så plukket vi opp "go`sakene" og da var det streng beskjed hjemme om at det var do-ord. På do man man nemlig si hva man vil og når man kommer ut av do så er man ferdig med skiten.

Så jeg banner lite i dag. Kan banne av og til når jeg skriver, men jeg skal være rimelig forbanna når jeg lirer av meg salige gloser;)

Skrevet

Jepp, jeg gjør dessverre det. Slik er jeg :) Noen minuser må man da ha!

Skrevet

Det høres ikke bra ut som barnehage ansatte eller andre offentlige personer sikker på jobb og banner så kundene hører det.

Sånn egentlig er det bare ord vi mennerkser har kommet på..Så det er litt vittig :-))

Jeg kan banne når det er noe.Prøver å unngå det,men kan nok lire ut av meg en glose ja.

Har barn på 7 og 12 som ikke banner.Rett og slett fordi jeg har sagt det ikke høres bra ut.Spes ikke å høre barn gjøre det.Jeg har sagt at det høres egentlig teit ut samme hvem som gjør det .."Gjør som jeg sier ,ikke som jeg gjør" -prinsippet funker ganske bra her enda :-))

Men,jeg tenker som så,den finnes virkelig værre ting enn å komme med en "faen" eller "helvette" av og til..

abc

Skrevet

Oida..Litt leifer her og der ser jeg men jaja..

abc

Skrevet

vedder på at det er blond som har lagd dette innlegget.

Skrevet

Hvorfor skulle det være Blond? Hun har da sine meningers mot, og undertegner vanligvis både populære og upopulære innspill. Dessuten er hun ikke en provokatør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...