Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg jobbet 6-7 mnd i full stilling mellom mine to svangerskap. I utgangspunktet har jeg en fast 50% stilling, men gikk inn i et vikariat på 100%. Dette opphørte pr. 1.2.10. Gikk ut i permisjon i november. Så november, desember og januar har jeg fått full/normal lønn/permisjonspenger. Nå i februar fikk jeg plutselig halvert utbetaling. Så det jeg lurer på er om det er fordi jeg bare har en fast 50% stilling? Trodde man fikk ut fra hva man har tjent. Kan også si at det min arbeidsgiver (et sykehus) som betaler ut penger, og ikke NAV. Sist svangerskap var det NAV som utbetalte pengene, og da hadde jeg ingen fast stilling, bare et vikariat på 50% og hvor jeg jobbet mye ekstra. Fikk da lik utbetaling gjennom hele permisjonen. Noen som har peiling på dette`? Har ringt min arbeidsgiver nettopp, men de har bare telefontid etter kl. 13. Så vil bare se om dere har noen innspill mens jeg venter å å kunne ringe dem tilbake.
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Arbeidsgiveren din må ha gjort feil. Det er det som skjer FØR fødsel som gir deg permisjonspengegrunnlag, og hvilken stillingsprosent du skulle hatt nå er ikke viktig.Du får nok rettet det når du får tak i de på tlf:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Vet ikke om jeg helt skjønte problemet: Du kan da ikke få lønn for 100% stilling lengre enn du faktsik skulle hatt vikariatet? Din vanlige stilling er 50%, og da får du jo din vanlige lønn nå?
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 De seks månedene hun jobbet full stilling mellom svangerskapene tjente hun opp rettigheter til å få permisjonspenger - beregnet ut fra sin faktiske lønn FØR permisjonsstart...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Arbeidsgiver e bare pliktig t å betale dæ ut 50% etter at vikariate dett på 100% opphørte, men det e nav som ska betale de andre 50 %. Sån e det her. Kommune og dæm får og refusjon av nav. Veit at da kontrakta opphøre i permisjonstia e det nav som overtar utbetalingen. Men ring bare å snak med arbeidsgiver, men regne stert med du må ta kontakt med nav i telleg, så ville nok bare ringt nav først som sist.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Men siden halve stillingen faktisk ikke "eksisterer" lengre tror jeg hun bør snakke med NAV på lik linje med de som får foreldrepenger basert på engasjementer, vikariater osv. Det er vel neppe arbeidsgiveren som skal dekke emd enn hennes faktisk stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå