Gå til innhold

kaster med hodet om natten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøkna blir tre mnd 12. 03... de siste nettene har hun ligget og kastet med hode fra side til side.. Noe som gjør at hun våkner..Har noen råd? Jeg tør ikke pakke tepper rundt hode da hun elsker og putte nesa nedi alt hun kan få den ned i. Redd hun ikke skal få puste.. Vi må brette dyna slik at den ikke kommer opp i ansiktet for da tar hun tak i den og pakker den hardt rundt nesa... På dagtid sover hun helt rolig og ligger stille med hode. I natt våknet jeg at at hun laget irritasjons lyder og hadde klart og bevegd seg så mye at hun lå på tvers i senga.. (hun ligger i kurv) så hun lå jo som en ball stakkars.. He, he.. Tok henne opp i senga mi når pappan dro på jobb halv syv og da sovnet hun rolig helt til halv ti... Så er noe som har begynt den siste uka og kun da i sengen sin.. Noen forslag???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik holder sønnen min på også ( 3 måneder 20 februar) Til slutt havner han helt oppi hjørnet på vugga. Han har smokken så det er liksom ikke den han leter etter heller. Noen ganger får han mat (når han er sulten) og da sover han rolig igjen, men når morgenen nærmer seg er han oppi hjørnet igjen. Tok han opp i senga vår kl. 6 i dag, han kunne ikke få mat igjen da. Og han sovnet med en gang, og sov til kl 8. Rart....

Skrevet

Akkurat slik er det med frøkna her... Hun våkner også og vis det nermer seg måltider gir jeg litt mat og hun sovner igjen. Rolig. Hun bruker også smokk og den er i munnen. Halv syv i dag tidlig lå hun helt på tvers med bøyde bein og var jo ikke fornøyd.. Noe jeg skjønner.. He he.. Tok henne opp til meg og hun lå og tittet litt og tok et godt tak i hånda mi og sovnet som en stein.. Helt rolig. er kjempe rart. Har prøvd og holde hånda på hode og kinn men hun fortsetter like hærlig.. (tenkte kanskje hun trengte hud kontakt eller noe inntil kinnet.. Men ingen efekt.. jeg får så urolig søvn.. for blir jo liggende og høre etter og titte. Hun klarer jo ikke og flytte seg tilbake.. :o) Godt vi er fler

Skrevet

Huff ja, det er ikke noe godt for de å ligge slik. Jeg legger sønnen min ned igjen flere ganger i løpet av natta. Blir litt urolig søvn av det ja...... jeg har også prøvd å gi litt hudkontakt, men det hjelper ikke.

Jeg har tenkt litt på om det kan ha en sammenheng med at han er sulten. Han drikker bare MME og drikker over 1 liter i døgnet. Han drakk noen dager i underkant av 1200ml før jeg begynte med velling. Og nå da han får velling på kvelden kan det hende han drikker 1020ml noen dager(kanskje litt for ofte). Syns det er litt mye, så han fikk noen skjeer med "suppegrøt" i går. Har fått litt i dag også. Han er jo så sulten, hyler når han har drukket ei flaske på 170ml. Han virker ennå mer sulten. Men syns ikke jeg kan gi han mer MME pr. måltid heller. Skal ta opp dette med helsesøster.

Ammer du?

Skrevet

nei, ammer ikke. Hun får hipp. Men spiser på langt nær så masse som sønnen din.. Hun spiser 70-100 ml pr måltid. Da er hun mett og drar flasken utt og brekker seg.. he he.. Har du begynt med velling at? trodde man måtte vente til de var 4 mnd jeg.. :o) Skal til helsesøster snart på 3 mnd kontrollen og da skal jeg høre. Hun er jo ikke så svær av seg heller. på seks ukers kontrollen var hun 7 uker og tre dager (om jeg husker rett på dagene) og veide 4440gr og var 55 lang.. :o) lita frøken.nå veide hun 5000 gr blank om fredagen som var og var 57 lang.. så hun er lita og nett. :o) Hun her blir jo mett men det holde veldig kort. I natt har jeg vert oppe og gitt mat vær 2,5-3 time.. og hun har max spist 50 ml.. grrrh.. kjiiiiiipt.. hun vokner og leter og hyyyyyyler etter mat.. he he.. På dagen går det ca 4 timer me3llom måltidene og på gode netter har hun 6 timers opphold første gang så fire..

Må jo ha noe med metthetsfølesen ikke varer lenge nok.

Skrevet

Gutten min kaster også hode frem og tilbake om natten sånn at han våkner.

Har nå bestilt en pute som han skal ligge på som jeg håper skal hjelpe litt.

Innbiller meg at den gjør at hodet ligger litt mer stabilt og at han dermed sover bedre.

http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

Skrevet

takk for tips! :o)

Skrevet

Ja, har måtte begynne med velling siden HS sier det er for mye å drikke over 1 liter MME i døgnet. I går var vi nede på 850ml:-) Hvis det er så farlig for nyrene at de drikker mye, syns jeg ikke at jeg har noe valg. Han er jo så sulten.

En slik pute høres jo bra ut:-)

Skrevet

Uff stakkars. Ikke greit og være sulten nei. Lille kroppen. Jeg skal v

bestille puta orker ikke gå som sombi lenger. ;0)

Skrevet

Vår gutt er snart 3 mnd, og slik har han holdt på i noen uker nå, vrir hodet frem og tilbake, om og om igjen, med eller uten smokken. Men han ligger slik bare en kort stund før han sovner da, så ligger han rolig etter det. Men stakkaren har jo nesten ikke hår igjen på bakhodet, det er jo helt gnidd bort...!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Haha, samme her. Han gnikker og gnir vekk alt av hår. Han har en SVÆR skallet flekk i bakhodet, og en skallet stripe på hver side av hodet. Ser helt fjernt ut :-) Nå er han 4,5 mnd og har begynt å få hår igjen, hehe.

Men min kaster bare på hodet rett før han sovner, og like før han våkner. Aner ikke hvorfor.

Skrevet

Uff, blir nesten lettet jeg.. Hører det er fler som har det sånn. Takk for at dere delte erfaringene deres. Og Elida har også bare flekker. Og hun har masse mørkt hår. He he.. Festlig. ser jo komisk ut. Hun har den manken på toppen og skikkelig krøller i nakken men bakhodet det har bare flekker.. Tihi..

Skrevet

I natt blir første natten med den puten som jeg linket til.

Blir spennende å se om han sover bedre. :-)

Skrevet

Vil gjerne høre hvordan natta deres har vært, Leandermamma. Håper dere får sove godt:-) Ha en riktig god natt.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehe, Kian har også helt mørkt hår. Det er kjempelangt i nakken, litt kortere oppå hodet, og helt skallet i bakhodet. Det er nesten sånn at jeg vurderer å barbere hele hodet hans når han får hår i bakhodet igjen, sånn at alt håret har lik lengde, haha ;-) Hørte om ei som hadde gjort det med jenta si, men det er kanskje ikke så nøye med gutt..?

Jeg er også spent på hvordan det går med hun som har kjøpt den puta!

Skrevet

Min kaster også på hodet, har gjort det en stund. Så som så med hår i bakhodet der også:)

Har en liten teori om at det kanksje er fordi de skal lære å snu seg, for det ser liksom ut som han vil til en side og spenner liksom kroppen etter mens han kaster på hodet.

Eller kanskje de vil ha noe foran ansiktet? Sovestillingen hans er i alle fall mot venstre, helst med nesa inn i et helseteppe vi ruller som pølse.

Dere som klarer å roe dem i senga er heldig, her blir han så våken om jeg flytter han over til meg, bare sparker i bena og prater...

Skrevet

Det virket som om lillemann likte puten kjempe godt!

Han sovnet raskt i går da jeg la han, uten å kaste på hode ørten ganger først. Puten bygger litt opp rundt kinnet, så jeg tror han følte han lå litt lunt og godt.

Til vanlig våkner 30 minutter etter han er sovnet for kvelden, for så og våkne hver time. I går sov han 1 time og 45 min før han våknet første gangen. Bare det er jo fantastisk!

Klokken 23:30 våknet han og ville ikke roe seg igjen, så da sov han resten av natten i min seng uten puten sin. ( sover på siden når han ligger i min seng, så da kan han ikke bruke puten.)

Vi får se om han roer seg like raskt i kveld og kanskje sover godt resten av natten. :-) Det er i hvert fall lov å håpe!

Skrevet

Ja, det er lov å håpe:-) Det vil nok sikkert gå bedre og bedre for hver kveld. Ønsker deg lykke til:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering på hvordan det går med lillemann og puten hans. :-)

Han sover som en stein når han ligger med puten. Sluttet helt å kaste med hode og våkne hver time.

Er sånn at jeg nesten ikke tørr å si det høyt i frykt for at ting skal bli ille igjen..hehe!

Så for dere som har urolige småfolk kan jeg virkelig anbefale Babydorm puten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...