Kulepennen Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Ønsker å høre deres erfaringer med introdusering av fast føde og hvordan og når dere øker og tilføyer nye smaker. Føler jeg kan lite om dette og finner ikke den informasjonen jeg ønsker om det. Det jeg spesielt lurer på er hvor lenge etter introduksjonen kan man begynne med flere enn ett måltid til dagen? (gir bae grøt på kvelden nå, men ønsker å gi til frokost og evt lunsj etter hvert).
pauline og knerten Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Dette lurer jeg også på! Vi er på smaksprøvestadiet, og det går ikke så veldig bra. Han nekter å åpne munnen!
Lillemor&Gutta Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Er også på smaks stadie men slik tenker jeg det blir: Kommer til å øke med 10 ml vann (og grøtpulver til passe) annenhver dag til halv porsjon. Så i neste uke kommer til å gi en halv porsjon til om kvelden et par uker før jeg øker til hel på begge måltidene. Har også kjøpt inn fruktmos som jeg etterhvert kommer til å gi smaksprøver på som skal være "middag" men det skal jeg vente med en stund til. Mini får nå grøt til lunsj. Altfor sulten til frokost til å ha tia til å vente. Nå skal det jo sies jeg har en enormt matglad gutt som spiser alt han får å gaper som bare det hver gang skjeea kommer. Eneste som han ikke likte var hjemmelaget potet og grønnsaksmosen måtta han spise kjøleskapskald. Eneste han tåler er foreløpig Risgrøt Vet ikke om d var noe til hjelp det her
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 jeg startet med å blande opp grøt av 30ml væske. Når hun klarte å spise opp det og ville ha mer så blandet jeg opp til 60ml. Nå så spiser hun en hel porsjon (140ml) til lunch. Når hun var oppe i ca halv porsjon så startet jeg med å gi grøt på ettermiddagen også. Det tok ikke mange dagene før hun spiste full porsjon 2 ganger om dagen. Vet ikke om dette er den måten det skal gjøres på, men det funket hvertfall her i huset. Har innimellom grøtmåltidene tilbudt frukt og annen mat - men enn så lenge er hun ikke interressert i det. Tar bare et par skjeer og thats it. Men føler at det er viktig at hun får smake på masse ulike smaker. Og de sier jo at barn må smake noe flere ganger før de vet om de liker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå