lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Vi planlegger ferietur til Dublin med vår 15 mnd gamle datter. Eneste problemet er at hun har egg og melkeallergi. Er det noen som har erfaringer med å ha med seg barn med slike allergier på tur til andre land? Tror dere det er vanskelig å få tak i melkefri mat? Kanskje litt dumt spm, men ønsker å høre om noen har noen erfaringer med dette.
It's all about me Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Har en med cølaiki. Når vi reiser har vi alltid med en del spesialmat som han er avhengig av, satser aldri på å få tak i alt der vi skal. Har også med vaffeljern og lager grove vafler som vi tar med hvis vi skal spise steder vi ikke er sikker på menyen. Ellers ordner det seg alltids. Han har nok ikke verden beste kosthold alltid når vi er ute på tur, men han er alltid mett, fornøyd og frisk.
snuppedupp Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har en jente med egg og melkeallergi. Jeg har alltid tatt med leverpostei og makrell i tomat når vi har vært ute å reist. Da vet jeg iallefall at jeg får i henne noe frokost. Ellers er det lett å finne matvarer uten melk - du går bare for "rene" produkter. Egg er litt mer skummelt for det ser ut som om de bruker mye mer egg i utlandet enn det vi gjør her hjemme. Men husk å spørre og be om å se evt varedeklarasjonen. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå