Gjest Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Nå klikker jeg i vinkel her. Og nei jeg angriper ikke personene i NAV, men hele systemet som lar ting bli sånn. Jeg er delvis arbeidsledig. Søkte jobber i 6 mnd, enten var jeg underkvalifisert eller overkvalifisert. Fikk tilslutt en deltidsstilling timesbasert og er delvis arbeidsledig. MEN når de skal beregne permisjonepenger er det 3 forskjellige svar jeg får og ingen kan gi meg noe fornuftig svar. Kort fortalt ender jeg med 12 000 utbetalt om jeg er uheldig og 14 000 om jeg er råheldig. Og dette er inkludert ALL STØTTE!!!! Unskyld, det dekker kanskje husleie, regninger og litt mat. Men da bør jeg helst leve på havregryn og luft!!! Så fikk jeg beskjed om å søke bostøtte. Vet dere hvor mye jeg kan få? 330 kr i måneden. For en vits. Jeg faller mellom to stoler hele veien og ikke vil de hjelpe heller. Får bare beskjed om at det er nok basert på en gjennomsnitts alenemor i oslo.....
Sierra Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Ja, så ligger noen av oss på omkring 8000 i måneden, og that's it..
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Helt utrolig at de klarer å fatte slike vedtak. Og fordi jeg har ført feil antall arbeidstimer på noen meldeperioder (ja gjett om jeg var forbanna på meg selv for den slurvefeilen), så snakker de om at jeg vil få sterkt reduserte foreldrepenger, så jeg ender nok opp med 8000kr også. De straffer mest babyen ikke meg.......
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Høres ut som vi er i samme situasjon Ethienne... Kommer til å ligge på 8000 på mnd selv og får ikke engangstønad. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. må gå på sosialen jeg.
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 om du er alene mor så kan du få redusert overgangsstønad i tillegg til foreldrepenger...
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Er ikke alei gitt, samboer er student.. Er ikke mye forståelse å få der i gården.
Morgonfuglen Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Eg er også kokande sint på NAV, men det er fordi eg har søkt om sjukepengar i to månader no, og endå ikkje fått det. Og kvar gong eg etterlyser pengane, svarar dei berre: "Nei, eg veit ikkje når du får pengar", og så berre dreg dei på akslene. Hallo, er det nokon der som ville funne seg i å gå to månader utan inntekt?!?!?!
helene76 Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har jobbet som selvstendig næringsdrivende i 8 år. mitt beste år var i 2009. men NAV betaler ikke for 2009 men fra de tre for gående år, Altså: 2008, 2007 og 2006 Disse årene hadde jeg investert sinnsykt mye, og nærings inntekten ble jo deretter.... jeg har jobbet i gjennomsnitt 200% og ikke tatt ut ferie..... På grunnlag av dette får jeg utbetalt 7000,-!? isteden kunne det ha vert 17000,- DET ER URETTFERDIG DET !! Fokkings NAV Hadde jeg visst jeg skulle bli gravid, og måtte legge ned firmaet mitt, hadde en gjort ting litt annnerledes ja....
Tabitha Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Skjønner ikke hvorfor det står i standardbrevet at de skal ta kontakt hvis saken ikke er løst innen en måned. Det er ikke sant i det hele tatt... Man må ta kontakt selv. Ringte nylig til NAV, og spurte hva som skjedde med foreldrepengesøknaden. Når har du termin? Spurte hun, og jeg svarte; Barnet ble født for en uke siden det. Hun; Åja. Riktignok har jeg fortsatt noen penger i banken jeg kan bruke, så det er ikke sånn at vi ikke kan kjøpe mat og bleier. Men det kunne jo ikke NAV være sikre på...
minimimmi Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 "Åja, sier du det ja, ok. Jeg må bare gå gjennom noen papirer ang saken din så ringer jeg deg opp igjen..." Ringe opp igjen -IN MY ASS!!! Typisk nav. Blir så forbanna...:!! Jeg har gått til rådgivning for å få hjelp ang permisjons-og sykepenger. Fikk INGENTING ut av det. Mannen jeg prata med hjalp ikke i det hele tatt og hadde vertfall ingen forståelse... Nå sliter jeg ordentlig fordi jeg ikke får utbetalt sykepengene mine.... Kjæresten min betaler snart ALT av utgifter . Dette ødelegger forholdet oss i mellom.... Ringer nav snart daglig og de sier de skal ringe opp igjen, eller gi beskjed til saksbehandleren min (som jeg ikke får noe nummer på....). Spurte om å få en time hos min nye saksbehandler, men hun skulle også ringe opp igjen.....!!! GRRRRRRRRRRRRRRRR!!!! Ingen penger, hjelp eller forståelse. Er det no som gjør meg deprimert så er det nav.....!!! Har ikke kjøpt noe som helst til lillejenta og nå er hun her om 11 uker. Tida går jo bare fortere og fortere så dette bekymrer meg. Har ingen å låne penger med heller, siden alle bare klikker på meg... (?!?) Dette er IKKE min feil!! Hverken at jeg er sykemeldt eller noe. Familie påstår at jeg ikke gjør nok (hva de vet om det skjønner ikke jeg....). skjønner ikke hva faen jeg skal gjøre. Det eneste jeg gjør på er jo å ringe nav. Har vært der nede personlig flere ganger også. GRRRRRRRRR........ Bekymret over hvordan alt dette skal gå. Aner ikke hva jeg får i permisjonspenger heller..............
Frøken Lillan Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Jeg ringte tre ganger til nav ang en tidligere sak,fikk tre forskjellige svar på samme saken, og legen sa noe annet enn dem igjen.. De er nok ikke utdannet nok til å kunne jobben sin
RockaMamma Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 At de aldri får tatt tak i alle problemene synes jeg er direkte provoserende. Jeg har måtte holde ut med NAV siden februar 2009 nå. Jeg har tjent 10000 for lite til å få stønader som dagpenger. Jeg må søke sosialen etter livsopphold. rundt 6000 i måneden vil det da si. Nå har jeg søkt etter engangsstønaden min, livsopphold og bostøtte. Ingen der inne kan svare med på om søkandene er behandlet, i ferd med å bli det, eller om jeg mangler noe form for dokumentasjon. Den 1. juni skal jeg flytte inn i egen leilighet. Til da må jeg ha 15000 til depositum og 5000 til husleie. For ikke å snakke om alt til barnet, og møbler til meg selv. Jeg snakket med en saksbehandler inne hod nav i mars, og fikk beskjed om at dette ikke var noe problem, bortsett fra at de ikke kunne dekke depositumet med penger, bare kommunal garanti. Huseier har tidligere hatt dårlig erfaring med dette, og krever da penger. Der forsvinner halve engangsstønaden min. Jeg har måtte gått til namsmannen for å få hjelp til å sette regninger på pause pga at NAV bare drar det ut. Hva skal jeg gjøre om jeg ikke har penger til jeg skal flytte inn? Har rett på ca halve leien i bostøtte, men med kanskje 6000kr utenom har jeg ikke mye å leve på. Sist jeg søkte etter livsopphold fikk jeg beskjed om at stønaden var kuttet litt ned fordi det ikke ble sett på som nødvendig for meg å eie en telefon. Idioter hele gjengen. 9 av 10 kan ikke reglementet der inne, og de som faktisk kan det oppfører seg som om du ber dem åpne sin egen lommebok. Jeg er ung, gravid og i en litt uheldig situasjon. Og jeg er norsk i norge med rett på hjelp! Føler meg mer som en tigger som stadig flyr i veien for inkompetente saksbehandlere. (Vet det ikke bare er saksbehandlernes skyld, men jeg er så lei, og så sint at jeg må ha noen spesifikke å peke på.) Unner ingen det her.
Patetica fåkksi Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Da kan du til helvete flytte til hvilket som helst annet land der du ikke får halvparten av de godene du får i Norge. "Jeg er norsk i Norge og har rett på..." - skjerp deg. Voks opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå