Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Samme som på snart alenemorforumet: Uff, er så økonomisk fortvilet Grunnet mye kluss med tidligere arbeidsgiver(mangel på kontrakt, blant annet), fikk jeg ikke foreldrepenger. Det ble engangsstønad. Bor pr idag med kjæresten, som er far til barnet som kommer når som helst. Han har fulltidsjobb, men også litt mer utgifter enn hva han gjerne ideelt sett skulle hatt(to biler på skilt, men den ene står i deler, så den har lite salgsverdi, samt mye forbruksgjeld), så bare det dukker opp noe lite uforutsett, så sliter vi. Han mener jeg bør snakke med sosialkontoret, men sosialkontoret sier at siden han tjener så godt som han gjør, hjelper ikke de oss. Planen var opprinnelig at jeg etter seks uker skulle begynne å jobbe deltid igjen(den er i boks), og han ta permisjon mens jeg jobbet. Men så sliter vi nå da, deler av lønningene hans er forsinket, jeg har dekket alle utgifter forrige mnd, og med alle innkjøpene er ikke det mye igjen av engangsstønaden. Og i verste fall er det i overkant av to mnd til jeg kan jobbe. Med i overkant hormoner i blodet, er jeg meget fortvilet, og lurer på hvordan i alle dager dette skal gå. Må jeg flytte fra ham for en periode? Til hans økonomi er på skinner igjen, og jeg er arbeidsfør? Vil jo ikke gå gjennom babytiden uten ham heller, men når han krever 50/50deling av utgiftene, ser jeg ikke så mye annet jeg skulle gjort Han har betalt hele husleien ved to tilfeller tidligere i svangerskapet(under min krangel med arbeidsgiver og deretter sykdom med innleggelse).
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Vel det er jo bare du/dere som kan avgjøre. Men om du skal bli alenemor så pass på at du faktisk har egen adresse, ikke er sammen med han annet en samvær også videre. For blir du tatt for å å få stønader som aleneforsørger og ikke er det så blir det en veldig dyr fornøyelse, pluss at du kan miste retten til noen stønader som helst fra nav senere. Kansje du skal sette deg ned med han og forklare hvordan ting faktisk er og si fra at om du må bli alenemor så vil han sitte alene med alle utgifter der da du vil ha egene utgifter der du bor. Om han ikke klarer å betale for seg nå og derfor forlanger at du skal ut med 50% når du ikke har intekt, så vil han ihvertfall ikke klare det alene. Kansje han da er villig til at dere setter dere ned og ser å hvordan dere kan gjøre ting slik at dere klarer dere best mulig både for dere og barnet. En annen ting er at det tar allt fra 14 dager til 4-5 mnd å få gjennom OS. Og Når man først har gått fra hverandre i noen mnd er det alltid en stor sjangse for at en av personene finner ut at de ikke vil tilbake inn i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Dersom han mener at du skal betale 50% av utgiftene når du ikke har noe å betale med ville jeg ikke gått fra han midlertidig, men for godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå