Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi søkte om barnehageplass 1. mars, men har enda ikke fått svar (bydel Sagene)... Jeg har ringt kommunen/opptakskontoret og flere barnehager i området, men uansett hvor hyggelige de jeg snakker med er sier de at når man søker om plass fra 1. mars får man uansett ikke svar før etter all jobb er unnagjort ifm fellesopptaket.

Hva er deres erfaring med dette? I følge kommunens nettside kommer ventelistene ut 10. mars, er det noen spesielle dager jeg bør begynne å ringe igjen for å "bli lagt merke til" av barnehagene?

Har også ringt flere familiebarnehager i ulike bydeler. Eneste svarene jeg får der er at de kun kan ta imot barn fra egen bydel. Jeg vet at mange ringer/besøker osv, kan noen gi meg tips om hvordan jeg skal gjøre dette???? Tusen takk på forhånd!

Fortsetter under...

Har dere søkt om plass fra 1. mars? når sendte dere inn søknaden da?

her i bergen går de private barnehagene ut i fra søkerdatoen når de tildeler plass. Mange barnehager tar kun inn i august (med unntak av hvis noen slutter), mens andre tar inn noen i feks mai slik at det ikke skal bli så mange nye i august.

Jeg ringte til forskjellige barnehager for å forhøre meg om sjansene mine for å få plass, slik at jeg satte opp prioriteringslisten min riktig.

Tror ikke det har noen hensikt å "bli lagt merke til" av barnehagen, for som regel tildeler de plass ut i fra et system de har.

Men, det er lurt for din del og barnes del at du ringer barnehagen, spør om du kan besøke de en dag for å se hvordan bhg er, då får du sett om dette er en barnehage du vil ha barnet ditt i.

Søknaden ble sendt i mars i fjor den, rett etter at sønnen vår ble født!

Det jeg vet her i Oslo er at i de kommunale må noen slutte for at nye barn skal få plass utenom august. MEN nå er det jo også sånn at barn blir født gjenom hele året, og alle begynner ikke i august. Hva i all verden gjør de som er så heldige å få innpass andre måneder året, hvordan får dere det til??

For å få plass også andre mnd i året må noen som allerede har plass slutte og dette gjelder også de private da alle barnehager har et maks antall plasser.

For å få plass midt i året må man være heldig og aktiv selv ved å ringe rundt til de aktuelle barnehagene. Plutselig kan man være heldig:)

Jeg jobber i en kommunal barnehage. vi tar i mot barn hele året. men som det står over så må det være noen andre som slutter for at det skal bli en ledig plass...

skjønner godt at det er frustrerende når man stresser med å få plass midt i året. men barnehagene kan jo ikke la masse plasser stå tomme hele året for å fylle opp etterhvert når folk vil ha plass.... selv om det hadde vært det ideele for mange...

uansett, vi må være fornøyde med at vi faktisk får en barnehage plass den høsten barnet er fylt ett år.... før mtåte man ofte vente både tre og fire år på plass.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...