Gemini7 Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jenta mi på 2 år har noen få dager nå hatt helt løs/grøtete avføring- lys i fargen, beige-brun, og med delvis ufordøyd mat (og temmelig illeluktende).. I går var bleien nesten tørr på morgenen, men etter det har hun bare hatt bæsjebeleier så jeg vet ikke hvor mye hun tisser. Men har heldigvis drukket en del nå. Ingen feber, er i bra form, men kastet opp en gang i går kveld.. Har googlet lys diare og ser at det kan være tegn på problemer med utskillelse av gallestoffer, og blir selvsagt litt urolig. Kommer ikke gjennom på telefon til legen enda. Hørte da jeg ringte barnehagen at et annet barn også hadde diare, så tipper det er virus, men synes fargen var så merkelig.
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Mine barn har alltid hatt slik avføring som du beskriver når de har diare. Det er ikke farlig når det er kun ved sykdom. Problemer med gallestogg osv er dersom avføringen alltid er slik. Dette ble iallefall jeg forklart av helsesøster og lege.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Vet nu i allefall at gutten min får helt lys diare om han har hadd diare nån daga, ser nesten ut som gul urin tilslutt. Trur det e helt normalt når dm har plagdes med magen nån daga, e jo helt tomt inni tarman. Det med gallestoffa e vell mer aktuelt om avføringa plutselig blir løs og lys i fargen, uten sykdomsforløp? God bedring til jenta di! Trasi når det står på, men e nåkk snart over
Gemini7 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2010 Ok, takk for svar! Ja, håper det bare er noe som går, virker jo slik etter som det er flere i barnehagen. Får bare smøre oss med tålmodighet- og fortsette å vaske klær:( Det tyter jo ut og skitner til body og bukser... Slitsomt med sykdom, både for liten og stor..
Pirkeanonym Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Når avføringen er lys gul så er det et tegn på allergi, eller at h*n har fått i seg noe h*n ikke tåler:-) Det er det samme med oss, hvis vi spiser noe vi ikke tåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå