Gå til innhold

Reise til syden når man er gravid med tvillinger???

solskinn +;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer nok an på om du har eneggede eller toeggede tvillinger og hvor mye de evt. deler. Jeg skulle delvis flytte til Nederland med kjæresten min i uke 19, dvs. være der, men komme hjem på UL-kontroller til Norge + føde her. Hadde bestilt billett og alt var klappet og klart, og så spurte jeg tilfeldigvis på den ordinære kontrollen som var et par dager før vi skulle reise og da ble jeg sterkt anbefalt å la vær å fly. Hun sa det var pga faren nå framover for TTTS, ikke akkurat det å fly i seg selv, men skulle noe skje ombord i et fly så får jeg ikke akutthjelp. Hun sa det var bedre om jeg hadde tatt båt så kunne de i det minste komme å hente meg i helikopter om noe akutt skulle skje.

Enden på visa var at jeg ikke flyttet, så nå må samboeren min pendle hit fram til fødselen i stedet. Dette er jo KUN forhåndsregler sånn i tilfelle. Sannsynligheten for at noe skjer ombord i et fly er jo liten når alt kommer til alt.

Vet ikke helt hva som er gjengs anbefaling for de med tvillinger, men ville kanskje tatt en telefon til sykehuset og fått snakket med noen som har peil på tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...