Lizz27 Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Gutten min på 16 måneder har vært syk så å si hele vinteren. Det ene etter det andre og jeg føler at han aldri blir helt frisk. Han har vært surklete i hals/luftveier siden november. Den ene forkjølelsen oppå den andre. I tillegg har han hatt perioder med halsbetennelse, omgangsyke og feber. Noen ganger er det pauser på 4-5 dager før det er på`n igjen. Da er det mest forkjølelese og noe feber som er hovedproblemet. I tillegg mye diarè og løs avføring. Vi har vært hos legen mange ganger og har fått tre runder med antibiotika for halsen. Har også vært inne å tatt røntgen av lunger før jul. Bildene viste ikke noe unormalt. Legen har også lyttet på han 4-5 ganger uten å finne noe. Problemer mitt er at jeg begynner å bli litt bekymret og sliten ikke minst. Dette er mitt første barn og har ingen god erfaring fra før. Må også legge til at han startet i barnehagen i oktober. Noen som opplever det samme eller som har noen gode råd??? Setter pris på all hjelp.
FruTB Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 I og med at han startet i barnehagen i oktober så er nok det du beskriver helt normalt - dessverre. Noen barn er ofte syke, mens andre slipper billigere unna. Vi har det litt på samme måten, men Bo har ikke begynt i barnehage - så jeg har ikke den forklaringen (noe som jeg i grunn synes er enda litt mer bekymringsverdig). Her har det aldri gått mer enn 3 uker uten sykdom siden han var 4. mnd. Nå er han 16 mnd. Håper håper håper at vi snart får oppleve en sykdomsfri mnd og at dette er noe han vokser av seg. Lykke til! Om du ikke blir beroliget av legen så kan du jo koste på dere en konsultasjon hos en privat barnelege på feks volvat?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har opplevd det samme med barnehagebarna våre. Eldstemann var hos dagmamma til han var 4 år og var lite syk. Nr 2 og 3 begynte i barnehage som 1 åringer, og første året i barnehage var de syke en uke, deretter friske to uker, så syke en uke osv gjennom hele første barnehageåret. Da regner jeg ikke med vanlig forkjølelse uten feber. Det er lite å gjøre med dette, det bedrer seg i andre barnehageåret. Jeg brukte min mor til å passe dem noen ganger for ikke å overskride sykefraværet på jobb (hjemme med sykt barn). Pass på at barnet får nok mat og drikke. Vår pode har slitt mye med vekta da han ikke spiser når han er syk. Ellers styrkes immunforsvaret ettersom de vokser til og har erfart en del sykdom. Vi har brukt lite antibiotika, bortsett fra ved øyekatarr og brennkopper.
storm i et vannglass Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 uff, dettte hørtes slitsomt ut, men er en kjent problematikk for barn som har begynt i barnehage. Vet mange barn må fjerne mandlene og at ting kan bli bedre da. Kanskje en utredning hadde vært på sin plass, hos øre -nese -hals lege, evt sjekke for allergi/astma, da det kan være med på å gi infeksjoner oftere. Vet ikke om jeg har så mange gode råd, håndvask, evt hånddesinfeksjon ofte, gi tran. God bedring med gutten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå