#Ariadne# Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Nettopp ferdig med den, men faar ikke tak i hvorfor Astrid dreper datteren sin? tror det har noe med mannen hennes aa gjore, siden hun hater han saann. ogsaa opplever jeg han som er truende skygge i bakgrunnen naar hun forteller im datteren sin
2romogKjøkken Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tolket det dithen at hun ville beskytte datteren sin slik at hun ikke skulle utsettes for det samme misbruket Astrid selv hadde opplevd med sin far. Jeg opplevde at mannen ble beskrevet i samme ordlag som faren hennes - at "familiearven" dermed kunne videreføres på datteren. Andre som har tolket det annerledes?
MintCondition Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tolket det også sånn. Veldig grusom scene syns jeg, der hun satt og ammet barnet sitt i søvn, for så å kvele det...herregud. Leste det akkurat etter at Lillebror her i huset var født, var litt emosjonelt kan man si!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg forsto det sånn at hun hadde sett på ansiktet til mannen mens han så på barnet og "skjønte" at han ville kunne misbruke datteren slik hun selv var blitt misbrukt, og at hun dermed ikke så noen annen utvei enn å drepe henne... Synes boken var trist, men noe i overkant tragisk! Dessuten var det for meg ganske usannsynlig at man vil drepe datteren sin for at hun skal slippe å bli misbrukt. Jeg tror heller jeg ville tatt med meg barnet mitt og rømt et sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå