Gå til innhold

Ny jobb? What to do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snuser litt på muligheten for ny jobb, og sitter med et dilemma. Vet at det med 70% sikkerhet kommer til å lyses ut en stilling til høsten internt i bedriften som jeg har veldig lyst på, og i all beskjedenhet vet jeg også at jeg kommer til å være den best kvalifiserte søkeren. Men så har det også dukket opp en spennende ekstern stilling som jeg ser som et godt andrevalg.

Men hva gjør jeg? Den eksterne stillingen har søknadsfrist i midten av mars, og den interne stillingen jeg ønsker meg blir ikke avklart før til høsten. Kan selvfølgelig bare sende avgårde en søknad til den eksterne; der er jeg på ingen måte sikker på at jeg er best kvalifisert. Men om jeg skulle få et tilbud...? Takke ja, eller sitte på gjerdet og håpe de finner ut av ting internt? Hmmm. Hva ville du ha gjort? Den interne stillingen er mer spesialisert enn den eksterne, men ellers relativt like. Betingelsene er også relativt like, muligens litt bedre internt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk og får du tilbudet går du til sjefen din å sier at du egentlig er mest interessert i den interne (om jeg forstår deg rett), men at du nå har fått tilbud eksternt... Kanskje kan han love deg noe, fremskynde utlysningen etc...

Skrevet

Det skader vel uansett ikke å søke på den som er ledig nå? Det verste som kan skje er vel at du har en sjanse:)

Om du får et tilbud så kan du finne ut av hva du vil mest da... Ta sjansen med en gang eller vente litt i tilfelle jobben din får ny stilling ledig.

Og du kan jo diskutere det med sjefen også om du får nytt tilbud ja:) Høre hva de tenker...?

Skrevet

Benytt anledningen til å snakke med sjefen din om eventuelle muligheter for raskere avklaring av den interne stillingen. Mulig at ledelsen får fingeren ut om de skjønner de risikerer å miste deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...