Gå til innhold

Vekstestimering i går, ca. 3000 gram nå :-)

coscos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til UL vekstestimering i går, og babyen i magen er nå ca. 3000 gram. Det var ikke så lett å få tatt alle målene, da babyen ikke ville ligge stille, og tverrsnittbildene av magen ikke ble så bra. Men, med et par forsøk og gjennomsnittsberegning, så ser det ut som om hun er ca. 3000 gram. Det kan stemme med tidligere UL, og da følger hun kurven sin fint :-) Har blitt satt opp til ny vekstestimering om 3 uker, men håper jeg har født allerede da, for da vil jeg evt. være 40+3...

Ellers så må jeg inn igjen på fredag for å måle blodtrykk og urin. Blodtrykket mitt er fremdeles litt høyt, og faren for svangerskapsforgiftning er til stede. Har ikke hatt noen andre symptomer, men i går kveld så synes jeg at jeg fikk litt hodepine, pluss noen ilinger rett under brystet. Ble litt skremt da, men tenkte etterpå at jeg kanskje har vært så fokusert på å kjenne etter symptomer at jeg blir helt overnervøs og tar hvert lille tegn som et signal.

Håper jeg får et par uker til hjemme, mye som jeg vil ordne i stand først, før babyen kan melde sin ankomst :-) I dag blir en dag som jeg bare skal pusle litt her hjemme, har ingen ærender som må gjøres, så det skal bli deilig.

Ha en fin dag alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Coscos!

Så spennende uker du går i møte nå. 3000 gram er jo en fin størrelse da, håper du har født før neste vekstestimering ;o) Håper også at du slipper svangerskapsforgiftning. Det er bra at du blir fulgt ekstra opp nå mot slutten. Jeg har 4,5 uker igjen til terminen, skal på vekstestimering om 2 uker. BT er 115 over 60, så jeg er i fin form foreløpig. Kjenner at jeg begynner å glede meg skikkelig til å møte den lille samtidig som jeg har mye jeg skulle ha gjort før baby kommer ;o)

Viktig å bare nyte dagene nå og hvile seg i form til baby kommer ;o)

Fin dag til deg og alle andre her inne!

Skrevet

Hei Andrea3,

4,5 uke, da har ikke du lang tid igjen heller :-)

Selv med litt høyt blodtrykk, så synes jeg formen ikke er så verst, men merker at jeg setter pris på at livet nå går litt i slow motion, at jeg faktisk kan hvile litt på sofaen på dagtid uten å ha dårlig samvittighet...

Men, i går var jeg skikkelig flink og fikk vasket over noe babyutstyr og begynt å rydde rommene som skal bli barnerom og kontor, samt gjort en del innkjøp, så håper at jeg også i dag får mulighet til å få unna en del gjøremål. Merker at energien er kommet tilbake :-)

Er du fremdeles i full jobb?

Skrevet

Hei!

Er også tilhenger av slow motion om dagen. Jobber fortsatt noe, men det synger på siste verset. Går ut i permisjon fra og med neste helg. Ser virkelig frem til det. Pusler litt rundt når energien er der, og koser meg veldig med redebygging. Det meste er snart klart, har ikke redd opp og pakket sykehusbagen enda. Når skal du gjøre det, eller har du gjort det allerede?

Ha en fin dag, her er det strålende solskinn ;o)

Skrevet

Bagen har jeg akkurat pakket :-) Fikk litt vondt i magen og vondt i hodet i går, så tenkte at nå kanskje det kan være greit å ha den klar. Har vært på sykehuset igjen i dag og har fremdeles høyt blodtrykk, så skal inn igjen på mandag. Fikk beskjed om at de ikke vil la meg gå over tiden, og det er i hvertfall betryggende. Håper dog at den ikke kommer så altfor tidlig. Denne første uken av permisjonen har gått utrolig fort. Føler ikke jeg har fått gjort noen ting! Så, resten av tingene jeg skulle ha ordnet til babyen, håper jeg å få gjort neste uke. Hvis ikke så blir det mye på pappaen mens jeg ligger på sykehuset :-)

Skrevet

Hei

Lurer på hvorfor dere er på vekstestimering??

Skrevet

Ja...det gjør jeg også Cmoi....;-o...

Jeg og hadde utregning av antatt fødselsvekt i uke 30,på privat ul og han antok at hun kom til å veie mellom 3700-4200 men dette er jo pluss minus....

Håper på svar coscos,og håper alt er bra med deg og den lille;-))))

Skrevet

Hei!

Jeg skal på vekstestimering fordi jeg hadde et fall for litt siden, og må inn igjen på sykehuset for å sjekke at morkake/navlesnor ikke er skadet slik at barnet får næring og vokser som det skal.

Det er vanlig å få vekstestimering dersom du har hatt tøff fødsel fra før med et stort barn eller om man er i tvil om mor har stort nok bekken.

Skrevet

Jeg har fått UL vekstestimering gjennom hele svangerskapet fordi jeg har antifosfolipidsyndrom. Dvs. at de er redd for at blodet kan levre seg, og således føre til svikt i tilførselen til morkaken. Jeg tar blodfortynnende medisiner gjennom hele svangerskapet, og UL hver måned for å følge opp at babyen har det bra i magen, og vokser greit. Heldigvis virker alt bra med babyen, veldig aktiv og følger sin kurve :-)

Nå er det bare meg de er bekymret for, fordi jeg har litt høyt blodtrykk og fare for svangerskapsforgiftning. Da jeg var inne i går, fikk jeg beskjed om å ta det helt med ro (ja det er lett med en aktiv liten gutt ved siden av), og dersom jeg merket noen flere symptomer fikk jeg beskjed om å ringe til føden med en gang. Jordmoren sa også at de nok ikke lot meg gå noe særlig over tiden, og det synes jeg er betryggende. Det betyr også at det ikke er så lenge til vi får møte lille babyen i magen. Både gleder meg og litt skremmende på en gang :-)

Skrevet

Ok,da skjønner jeg:-)

Tusen takk for svar fra begge,og bra at det går bra med begge:-))

Skrevet

Ok, sånn å forstå.

Var bare nytt for meg, så da spør jeg vettu :o)

Det går bra skal dere se, lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...