Lizz27 Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Gutten min på 16 måneder har vært syk så å si hele vinteren. Det ene etter det andre og jeg føler at han aldri blir helt frisk. Han har vært surklete i hals/luftveier siden november. Den ene forkjølelsen oppå den andre. I tillegg har han hatt perioder med halsbetennelse, omgangsyke og feber. Noen ganger er det pauser på 4-5 dager før det er på`n igjen. Da er det mest forkjølelese og noe feber som er hovedproblemet. I tillegg mye diarè og løs avføring. Vi har vært hos legen mange ganger og har fått tre runder med antibiotika for halsen. Har også vært inne å tatt røntgen av lunger før jul. Bildene viste ikke noe unormalt. Legen har også lyttet på han 4-5 ganger uten å finne noe. Problemer mitt er at jeg begynner å bli litt bekymret og sliten ikke minst. Dette er mitt første barn og har ingen god erfaring fra før. Må også legge til at han startet i barnehagen i oktober. Noen som opplever det samme eller som har noen gode råd??? Setter pris på all hjelp.
amk1 Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Vi har det likt, i år har vi vært sjuke nesten hver uke, vannkopper, brannkopper, omgangen x 2 på en mnd! Og forkjølelser, er sliten og lei her også, men håper det blir bedre til neste vinter.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Samme problemet hos oss.. Vi har en gutt på 20 mnd som nå har sin første vinter i barnehage. Siden jul har vi hatt tre runder med omgangssyke, flere forkjølelser, falsk krupp, øyekatarr og en virusinfeksjon med mye feber og hoste....... Trodde virkelig ikke det kunne være så ille, men det ene har bare overlappet det andre siden jul. Har hatt en frisk uke nå, og det er jo bare helt herlig :-) Hele familien blir jo utslitt av et sånt kjør, men nå kommer snart våren og da får man håpe det blir litt bedre :-) Lykke til!!
Noah 08. Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Detr er nok ganske normalt det første året i barnehage. Min gutt på 22 mnd. hosta nesten hver dag fra oktober til desember (starta i aug.) vært forkjølet å småfeber flere ganger.De siste 14 dagene har han vært i barnehagen 1 dag..oppkast,feber,øyekatar,ørebetennelse og lungebetennelse. Å nå halsbetennelse og høy feber.. jeg er alene med han og kjenner at jeg blir litt sliten..men forhåpentligvis blir d snart vår og sommer og neste barnehageår blir nok bedre:) Lykke til alle dere med syke små
frk-fryd Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Hos oss begynte det etter ammeslutt i oktober. Her har tulla iløpet av 6 mnd hatt svineinfluensa, ørebetennelse, 2 halsbetennelser, 4. barnesykdom, omgangssjuka og i tillegg 3-4 runder med høy feber, stygg hoste og snørr i en uke i slengen uten klar årsak. I tillegg har hun hatt hoste mer eller mindre siden før jul. Legen tok sist flere blodprøver, men det er visst ikke noe spesielt galt. Er vel bare sånn det er. Hun begynte i barnehage i januar, og er 16 mnd. Det som er mest slitsomt er at hun omtrent slutter å spise hver gang hun er syk, og hun er i utgangspunktet under gjennomsnittet i vekt. spesielt etter svineinfluensaen, så hun direkte mager ut, og det var helt fortvilende. Men tar seg opp igjen etterpå da. er bare så lite å gå på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå