Gå til innhold

Vedr. studielån og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er lov til å motta studielån fra Lånekassen og studere mens man er ute i barselpermisjon?

Jeg vurderer å ta en tilleggsutdannelse nå mens jeg går hjemme, men er usikker på reglene. Og Lånekassen åpner ikke før om en halvtime, og jeg er så spent :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke gå på skole som er mer enn 2 ganger i uka sa de til meg da jeg spurte, og da kvalifiserer man vel ikke for studielån desverre..

Skrevet

Man kan ikke studere mens man er i permisjon.

Jeg begynner igjen i august og da må jeg gi fra meg resten av permisjonen til samboeren min.

Skrevet

jeg fikk godkjent deltidsstudie som var nettbasert mens jeg var i perm...

Skrevet

Som Lånekassen dekket?

Da skal i såfall jeg ta turen på navnog krangle, for jeg måtte gi fra meg ti uker til min mann pga videreutdanning jeg allerede hadde begynt på sist høst.

Skrevet

Mye tull skrevet her ser jeg.

Jeg har studert fra 5 mnd. før jeg fødte. Nå er datteren min ett år. De tre semestrene jeg har studert, har jeg fått støtte fra lånekassen. Hadde ikke studert lenge nok i forkant, så fikk ikke foreldrestipend. Får vanlig stipend og lån som alle andre studenter.

Er alenemor, så fikk overgangsstønad pga lav inntekt (foreldrepenger). Nå får jeg overgangsstønad og stipend/lån fra lånekassen siste året på høyere utdanning.

Nå skal det sies at det halvåret før jeg fikk barnet, studerte jeg 100% og jobbet 80%. Vet ikke om det har noe å si at studiene var påbegynt og at jeg jobbet ved siden av.

Skrevet

Tull, ja, men det er også litt tullete å tro at det er det samme å være ute i permisjon og skulle tilbake i jobb, som HI spurte om, og det å være heltidsstudent....Du var ikke ute i permisjon og det er dermed ikke det samme....

Skrevet

Jeg var heltidsstudent og hadde 75% jobb sist jeg var gravid. Jeg hadde permisjon fra jobb, men ikke permisjon fra skolen, og mottok både fødselstipend og foreldrepenger fra NAV, også denne gangen skal jeg studere det året som jeg går hjemme.

Det er lov ja, men så lenge du jobber og har inntekt så vil jo alt studielånet bli til lån, og ikke stipend. Hva skal du med lån når du får foreldrepenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...