Gå til innhold

Teori: Kolikkbarn er som oftest mm - barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere?

Det er mitt inntrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde et mme kolikkbarn

Skrevet

Jeg tror ikke det. Kjenner flere mme-barn med kolikk.

Har vært heldig å få 3 mme-barn uten kolikk.

Skrevet

Ok, der ser det ut som teorien faller i grus.. haha ;)

HI

Skrevet

Jeg og to av brødrene mine ble flasket opp, ingen hadde kolikk. Den siste broren min ble ammet, han hadde kolikk.

Sønnen min ble flasket opp, han hadde ikke kolikk:)

Skrevet

flaskebarn med kolikk her. Tror du lufta kommer fra da?

Skrevet

Jeg griser teorien din lett, da de fleste mme-pulver inneholder melk og dermed kan være en faktor som utløser kolikk.

Jeg trodde min datter hadde kolikk (jeg ammet), men egentlig var det bare at hin reagerte på appelsiner ( jeg presset jucie som en tulling). Når jeg ville begynne på mme for å se om det kunne hjelpe sa HS at jeg ikle måtte finme på det da dette lunne forverre det hele. Heldigvis fikk jeg sår hals, sluttet å drikke jucie noen dager pga det sved i halsen og jenta sluttet å skrike.

Skrevet

Du burde få mange svar før man kan se noe sammenheng :)

Min var mme, og hadde aldri vondt i magen :)

Mine brors barn var mm-barn, og 2/3 slet mye med magesmerter :)

Kommer vel ann på hva mor spiser, arv, bakterier, antibiotika under svangerskapet +++

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Første barn, mme - ikke kolikk

Tvillingene fikk mm ganske lenge og hadde ikke vondt i magen. S åbegynte vi med mme og det var skrik til de var 3 mnd, jenta skriker enda.

Skrevet

Ofte er såkalte kolikksmerter fødselsskader. Derfor det hjelper med kiropraktor til de små.

Har ingenting med mm/mme å gjøre!

Skrevet

Du bør nok prøve teorien din på noen tusen spebarn før vi kan fastslå noe mønster. Husk å luke vekk feilkilder!

Skrevet

3 mm barn og aldri kolikk. De jeg kjenner/kjente med kolikkbarn ga som regel flaske.

Skrevet

Er det kanskje mest det at de som ammer må passe veldig på maten de spiser, og at dette gir mer vondt i magen hos mm - barn?

HI

Skrevet

Det er nok mer det ja. Men magevondt er ikke alltid kolikk da.

Skrevet

Selvsagt er de som oftest det.

Kolikk opptrer i barnets første tre levemåneder, og det er langt over 50% av norske barn som ammes når de er på den alderen. Dermed vil det naturlig nok være flest mm-barn som har kolikk, helt uavhengig av årsakssammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...