Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Vi klarer ikke å bestemme oss for skrivemåte, så trenger hjelp Tusen takk til dere som gidder å svare!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg synes Casper er finest. Og dessuten er det mer internasjonalt med C, noe som gjøre det enklere når han en dag bestemmer seg for å reise ut i den store vide verden Det blir det samme som Cathrine og Kathrine. Tipper Kathrine må stave navnet sitt oftere i utlandet enn Cathrine må. Og det samme med Christian og Kristian.
petite fleur Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg liker ikke så godt navn med C, og ville definitivt valgt Kasper. Jeg er nok motsatt av anonym 03:06, for meg er det mest naturlig å skrive Kristian og Kathrine.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde også gått for Casper. Har selv valgt "internasjonale" navn til mine barn. Tenker at økende globalisering gjør at barna lettere kan bo hvor som helst uten å få problemer med navnene. Kjenner derimot flere som synes det å pimpe navnene på den måten er noe som white trash-mennesker gjør.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Kasper. Internasjonale navn, jeg har et ganske så urnorskt navn som ikke er vanlig i det store utland, men det ga meg ingen problemer med å bo der borte. De er ikke dumme, de venner seg fort til navn Og er ikke store forskjellen, og er da ikke vanskelig å si at det skrives med k. Så ser ikke helt for meg de staveproblemene han kan få, hehehe.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg liker Kasper med K best, uten tvil. Samme med Katrine og Kristian og Kristoffer. Syns det ser finest ut og passer best. C-navn er ikke like fint
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Kasper er helt klart finest. Casper, med C, blir litt feminint
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Can noen fortelle meg hvorfor man alltid man må skirve C i stedet for den andre bocstaven som er veldig vanlig på norsc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå