Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg er en jente på 19 år som har en herlig datter på 6mnd (planlagt) Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid igjen selv om vi har brukt prevansjon. Syntes dette er kjempe vanskelig for jeg hadde virkelig ikke lyst å bli gravid ennå. Jeg vurderer abort men tror jeg kommer til å angre kraftig vis jeg gjør det. Jeg har også lest at det er en viss helserisiko for mor og barn med to så tette. Er sammen med barnefaren til begge to, og vi har et stabilt forhold. Han støtter meg uansett hva valg jeg tar, men han vil beholde. Vi har egen leilighet, men er bekymret for økonomien ettersom jeg ikke får oppspart permisjonspenger (er under utdanning) i tilegg er jeg redd for at lille jenta vår kommer i skyggen av den nye babyen vår ettersom den vil kreve mye tid fra oss. Off er veldig forvirret og må bare lufte tankene mine litt. er det noen der ute med erfaringer eller synspunkter som kan deles med meg:)? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141527954-19-%C3%A5r-og-2-barns-mamma/
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei! Da min datter var 8 mnd fant jeg og min samboer ut at vi var gravide igjen. Ironisk nok gikk jeg å ventet på mensen for å starte på p-piller, men den kom jo aldri! Som dere er vi et stabilt par med egen bolig og vi er heldige å har god inntekt begge to. Etter mange samtaler kom vi fram til at jeg skulle utføre en abort. Dette pga den fysiske(bekkenløsning) belastningen jeg var igjennom med førstemann, men også den psykiske(fødselsdepresjon). Tenkte på at vi skulle ivareta den " nye" familen vi allerde hadde før vi satt til verden en til. Dette er omtrent 1 år siden nå og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke angrer på avgjørelsen. Det var viktig for meg å få lov å begynne å jobbe igjen, være med venninner, gå ut med venninner, reise på feire med famile, danse og hoppe og sprette:) Samtidig som jeg jobbet meg opp god selvtillit som mor ved å se min lille datter vokse og bli større. I dag er jeg gravid igjen og gleder meg masse. Den psykiske helsen min er på topp og jeg virkelig nyter å bære en liten en. Jeg var redd mange ville si at jeg var egoistisk da jeg tok abort i fjor i Mars og allerde gravid på nytt. Men saken er den at det er bedre å være både fysisk og psykisk innstilt på å få barn, ikke minst så tett. Enn å beholde for man er redd hva andre mener. Jeg vet at jeg i dag er en mye bedre mor med tålmodlighet,trygghet, selvtillit og erfaring enn jeg ville vært i Mars 09. Lykke til uansett hva du velger å gjøre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141527954-19-%C3%A5r-og-2-barns-mamma/#findComment-141528942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå