M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Vi er lykkelige med våre to barn!! Har begynt å leke med tanken på en liten baby igjen HVOR stor er egentlig forkjellen mellom to og tre små?? har hørt det skal være stor forskjell....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Hvor stor er de 2 andre barna dine?? Så klart det blir jo mer arbeid med 3.. jeg fikk de 2 første med 16 mnd mellomrom.. Det var jo egentlig greit det, snille og rolige barn, og sov godt om natten.. Neste kom 5,5 år etter.. så klart det er jo lettere når de andre barna er begynt å bli så "store".. Syns no egentlig ikke at det ble så stor forskjell.. Men det er nå min mening.. Har forresten fått min nr 4,,Så du skal bare få en til )
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Nå har jeg bare 11 dagers erfaring som trebarnsmor. Her har jeg sep/06, sep/08 og april/10-barn. Har litt oppfatningen at det kanskje er litt mer harmonisk med to barn siden mammaen og pappaen på en måte "får en hver". Men vi trives godt med tilværelsen som trebarnsforeldre selv om vi strever litt med hun eldste i fht sjalusi o.l. Vi setter en strek nå ved nr.3 siden vi vil gjøre noe annet enn å være gravide og få småtroll hele tiden også. Vi har ikke så mange i nær familie så for oss er den en trygghet at barna våre har flere søsken rundt seg og at vi har flere barn rundt oss slik at vi føler oss som en stor familie ved å bare være oss. Jeg tenker innimellom på hvor "lett" det var med bare to. Det er ikke den minste som er mest krevende, men samspillet mellom meg og de to eldste jentene som krever litt ny tilpassing. Regner med dette går bedre etter hvert. Akkurat nå går ikke hun eldste i barnehage men har plass f.o.m. august. Det må jeg si jeg ser frem til. Også kan det selvsagt ha litt å si med aldersforskjellen for hvor mye det krever vil jeg tro. Vi valgte tre tette litt pga vår egen alder (jeg er 30 og han er 42) og fordi jeg ønsket å ha småbarn én periode i livet og ikke dra det over så lang tid både med tanke på jobb, organisering og min kropp. Alle situasjoner har sine fordeler og ulemper, og du kan sikkert finne nok fordeler for å velge begge deler. Det er ganske individuelt hva man ønsker. Jeg tror så lenge man vil nok så går alt bra. Tenk etter hvilket liv dere vil leve fremover og kjenn på magefølelsen. Vi hadde vært fornøyde uansett om vi hadde hatt ett, to eller tre barn, for vi gjør det beste ut av det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå