Gå til innhold

Mister jeg melka?:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på tre uker, og jeg fullammer.. De siste dagene har det virket som om jeg plutselig har mye mindre melk i brystene.. Hun tar brystet og sutter bra en liten stund, hører godt at hun svelger og sånn.. Men etter noen få minutter slipper hun taket, og tar nytt tak, men slipper og blir sint.. Gjør det samme flere ganger, virker som om det ikke kommer mer melk.. Så da legger jeg henne på det andre brystet hvor det samme skjer.. Virker ikke som hun er helt mett etterpå heller, men hun bare slipper brystet så vet ikke hva jeg skal gjøre:( Har vært veldig sliten og stresset en del i det siste.. Er mye nytt når man får sitt første barn! Og har hørt at stress kan gjøre at man får mindre melk eller mister melka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noen konkrete råd, ville bare svare at du ikke er alene om å slite litt i begynnelsen! Det er så mye nytt, masse følelser og hormoner, og så lite søvn. Ikke rart man blir utslitt... Jeg vet det er en mager trøst, men det går seg til, ammingen også.

Jeg får mindre melk hvis jeg stresser eller spiser for lite. Det eneste som hjelper er å ligge på sofaen og kose seg, pluss spise masse (gjerne brødskiver og kjeks). Og få noen til å passe på babyen en time eller to mellom amminger så du kan sove litt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...