Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten her på 5 mnd har akkurat begynt å få smake på grøten. Fikk sine første skjeer i forrige uke og har fått litt hver dag siden. Ikke så mye da, siden jeg ammer først. Han får Hipp risgrøt og han har ennå ikke spist en hel smaksporsjon i et måltid.

Men - har ikke merket noe fart i bleien ennå. Før grøten hadde han bæsjebleie ca. 1 gang i uka. Bør vel bli oftere nå?

Hva sier dere som har prøvd dette før? Bør han bæsje hver dag nå?

Viser ingen tegn på magevondt da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det sjeldnere avføring. Hun har vært plaget med treg avføring etter at vi begynte å gi grøt. Men det hjelper å gi sviskesaft i tillegg. Det gjorde det ihvertfall her. Evt blandet sviskesaft eller en teskje maltekstrakt i grøten.

Hun gav ikke alltid tegn til magevondt, men en eller annen gang virket det som det knep litt, men det har det når jeg bare gav morsmelk også.

Skrevet

Jeg lurer også på det samme... Min baby (4 mnd) har hatt 5-6 bæsjebleier i døgnet, men plutselig sa d stopp og neste kom etter 2 uker. Begynte med litt sviskemos for å se om dette hjalp, og ganske riktig kom det en bleie. Nå er det ca 1-2 bleier i uken.. Har også begynt å introdusere litt grøy nå og hadde trodd at avføringen skulle bli hyppigere. Minien virker ikke plaget av å ikkje bæsje, men er det vanlig å gå så lenge mellom hver bleie når de får fast føde?

Håper flere kan dele sine erfaringer om dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...