Gå til innhold

pumpemeg eller vekke min 2 mnd baby på kvelden for å tømme brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei lita her som sover veldig godt om kvelden/natten. legger henne halv 7, og da kan hun godt sove til langt på natt. hun spiser godt på dagen. har masse melk, så i ti-tiden er brystene mine veldig fulle, så har pumpet meg noen ganger, og andre ganger prøvd å få henne til å ta puppen. men hun er veldig vansklig til å vekke, så blir til at hun bare tar noen slurker og sovner igjen, så da må jeg pumpe igjen etterpå. så er det noe vits i å vekke henne? skal jeg bare finne frem pumpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt samme problem da jenta mi plutselig begynte å sove veldig lenge i strekk om natten. Jeg tenkte som så at når jeg har vært så heldig å få en baby som sover 6-8 timer i strekk helt av seg selv, så skal jeg la være å vekke henne, i tilfelle det kan føre til at hun etterhvert begynner å våkne av seg selv, av vane.

Jeg pumpet meg før leggetid i en uke eller så. Men ikke mye, bare nok til at det ikke gjorde vondt. Da regulerte produksjonen seg selv, og nå er det ikk enoe særlig problem lenger. Selv om det jo er riktig så fullt om hun ikke våkner før i to tiden (legger seg kl syv), så er det ikke sånn at jeg ikke får sove, som det var til å begynne med.

Skrevet

Dont fix it if its not broken (man vekker ikke et barn som sover med mindre det er en svært god grunn til det!)

Jeg hadde aldri verden vekket!

Gjorde det ikke med min pre- og dysmature og hun vokste seg fin. Brystspreng er bare en overgang frem til produksjonen stabiliserer seg for de fleste så vidt jeg har skjønt

Skrevet

Jeg gidder aldri mase med pumpe, og har ungen sovet når jeg får brystspreng, så har jeg plukket opp murmeldyret og stappet puppen inn. Som regel har de spist seg mette i halvsøvne, og sovet videre igjen.

Også hjernen til barna har godt av stimulansen, og ifm med krybbedød er vel også hyppig amming et pre (eller var det samsoving fordi ungen ammer hyppigere? Blir vel litt av det samme....)

Skrevet

Nei jeg ville heller ikke vekket...så heldig du er som har ei jente som sover så bra:)

Om du skal pumpe eller ei spørs jo om du ønsker at produksjonen skal regulere seg etter hennes døgnrytme, eller om du ikke har noe i mot å pumpe en gang om kvelden. Jeg pumpet en del da jenta mi var liten, det var godt å ha litt mm i fryseren slik at pappaen kunne mate når jeg sov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...